Treceți la conținutul principal

Postări

Dictatura morţii

Nu, nu este vorba de Coreea de Nord, nici de Statul Islamic, nici măcar de Mama Rusie. Nu este vorba nici despre masoni, Biserica Catolica,  sionişti, reptilieni şi alte trăsnăi din teoriile conspiraţiei. Vedem pe posturile TV un soi de justiţie. Cazuri de corupţie, trafic de influenţă, tot felul de ilegalităţi ai căror autori (prezumtivi) sunt cercetaţi, poate condamnaţi. Există şi un organism care se ocupă de acest lucru. Dar ce se întâmplă în cazul incompetenţei? Incompetenţa nu este ilegală. Lucrurile merg şnur în acest caz. Lipsa  de strategie decurge din lipsa de viziune, care, la rândul ei, decurge din lipsa de idealuri. Oamenii fără idealuri (idealurile nu se referă la realizări personale) sunt oameni morţi. Suntem conduşi de oameni morţi, carcase biologice funcţionând pe bază de impulsuri electromagnetice, umplute cu mici interese ridicate la rang de obiective strategice.  Morţii nu vor face nimic pentru că nu-şi pot imagina nimic mai mult decât propria ...

Parsifal la Ateneu – de cealaltă parte a scenei

  Am aflat pe la începutul anului că se va cânta în stagiunea Filarmonicii „George Enescu” actul al treilea din Parsifal de Richard Wagner sub conducerea dirijorului Christian Badea. Concertele au avut loc în zilele de 14 şi 15 mai la Ateneul Român.   Fiecare experienţă de lucru cu maestrul Badea se poate transforma în lecţie, în şcoală, iar membrii Corului Filarmonicii au simţit acest lucru şi au învăţat să-l folosească pentru propria lor creştere începând cu  Requiemul  de Verdi din 2011.  Foto: Dragoş Cristescu Datele pe care le aveam cu vreo 2 -3 săptămâni înainte de concert se încadrau în limitele cunoscute şi, oarecum, de rutină. Lucrarea nu s-a mai cântat pe scena Ateneului, dar piese de anvergură, chiar în primă audiţie, au tot fost programate la Filarmonica din Bucureşti. Însă în momentul în care am aflat cine sunt soliştii, am înţeles că producţia cu Parsifal nu avea să fie doar un foarte bun concert de stagiune. În distribuţie erau anun...

„Mi-as dori ca această încercare pe care o fac cu Filarmonica să fie un punct de plecare către o tradiţie care să devină normală.” Christian Badea despre concertele cu actul III din Parsifal de la Ateneu.

În zilele de 14 şi 15 mai, în stagiunea curentă a Filarmonicii „George Enescu”,  melomanii vor avea ocazia să asculte actul III din ultima operă a lui Richard Wagner, Parsifal ,  într-o distribuţie de excepţie: Stefan Vinke, Eric Halfvarson şi Bela Perencz  vor evolua pe scena Ateneului alături de Orchestra şi Corul Filarmonicii, sub bagheta maestrului Christian Badea. În rolul Kundry este invitată actriţa Maia Morgenstern.  Dirijorul corului: Iosif Ion Prunner   Orchestra Filarmonicii are o mare afinitate pentru Wagner Vineri, 8 mai, la conferinţa de presă, sufletul acestui proiect, dirijorul Christian Badea a declarat: Am dirijat multe concerte la Ateneu cu orchestra şi am abordaţi cam toţi compozitorii posibili în aceşti ani. Dintre to ţ i, mi s-a părut ca orchestra are cea mai mare afinitate pentru Wagner. Sincer, nu înţeleg de ce, pentru ca nu avem o mare tradi ţ ie pentru Wagner, nu avem o educa ţ ie în ş coli care să meargă către muzica g...

Protestul din 9 mai 2015: impotriva despaduririlor abuzive/ 9th of May 2015, Protest Against Abusive Forest Cutting in Romania

Astăzi, 9 mai 2015, au avut loc proteste în multe orase din țara și din străinătate, acolo unde sunt comunități de români, împotriva defrișărilor mai mult sau mai putin acoperite de legislatia româneasca, dar mai ales de corupția autorităților, realizate de firmele austriece.  S-a manifestat și pentru susținerea  Institutului "Cantacuzino".  Printre vedete, au fost Oana Pellea, Irina Iordachescu si Marcel Iureș. Președintele țării ne-a susținut.... din cuvinte, de pe Facebook. Protestele vor continua până când noul Cod Silvic va interzice defrișările și va reglementa modul în care pot fi tăiați copacii, astfel încât dezastrele care au avut loc până în prezent să nu se mai repete. Traseul în București a fost: Herăstrău - Guvern - Cotroceni - Parlament Today, on the 9th of May 2015, Romanians wither in their own country or abroad protested against land clearance, which is more or less supported either by the Romanian legislation, either by the corrupted aut...

Actul III din Parsifal la Ateneu, cu o distribuţie de excepţie

În 2013 pentru lumea muzicală a fost aniversat bicentenarul Verdi-Wagner. În acea toamnă, în cadrul Festivalului "George Enescu", am avut şansa de a asculta şi viziona în concert la Sala Palatului Tetralogia wagneriană, în interpretarea celor mai reprezentative voci wagneriene din acest moment şi a Orchestrei Radio Berlin, dirijată de Marek Janowski. Pentru cei care am ajuns in cele 4 seri, sentimentul de a fi martor al unui astfel de eveniment este nu unul copleşitor ci unul de permanentă uimire, contemplaţie şi chiar evoluţie a eu-lui impreună cu muzica. Fascinantă, hipnotică, muzica lui Wagner şi întreaga poveste au prins viaţă prin vocile Petrei Lang, a lui Stefan Vinke, Eric Halfvaarson, Martin Winkler, Elisabeth Kulman, Sorin Coliban, Daniela Denschlag, Egils Silins sau Melanie Diener. Aşa cum anunţa sloganul festivalului, magia a existat cu adevărat. Şi există în continuare în stagiunea curentă a Filarmonicii "George Enescu". În zilele de 14 şi 1...

„Noi, artiştii, prin ceea ce facem, încercăm să repunem valorile morale la locul lor în societate” Interviu cu regizorul Cristian Mihăilescu.

Vineri, 24 aprilie, la Opera Comică pentru Copii a avut loc premiera operei Flautul fermecat de W. A. Mozart în regia lui Cristian Mihăilescu sub conducerea muzicală a dirijorului Ciprian Teodoraşcu. C. D. „ Flautul fermecat” este o operă cu elemente comice, atractive, însa are trimiteri nu doar morale, ci şi spirituale. Cum credeţi ca le va percepe publicul Operei Comice? C. M. Un regizor trebuie să decidă cărui public i se adresează. De data aceasta, mă adresez unui public [cu vârste cuprinse] între 5 şi 95 de ani. Copiii, care sunt atât de importanţi, vin nu numai cu părinţii, dar şi cu bunicii. Flautul fermecat, ca orice creaţie mozartiană, sau ca orice creaţie de valoare, în general, poate fi abordată din multe unghiuri. Aici, eu am insistat mai mult pe poveste, cu învăţăturile ei, cu probele pe care viaţa ţi le pune şi am subliniat de fiecare dată principiile morale ce decurg de aici, care sunt foarte valabile pentru copii. Însă aceştia, nu o dată în ziua de astăzi, ...

Calea luminii: perfectiunea poate fi atinsa

Discurs susținut la vernisajul expoziției Portile Raiului de la Muzeul de Istorie din Târgoviște, 16 aprilie 2015