Treceți la conținutul principal

Postări

Se afișează postări din iunie 28, 2020

„Decidenţii culturali au misiunea de a elabora strategii alternative, care să asculte de comandamentul calităţii” Interviu cu pianistul Viniciu Moroianu

  La 10 ani a susţinut primul recital, iar la 14 a debutat ca pianist concertist. Este laureat al concursurilor Guilde francaise des artistes solistes şi George Enescu şi are peste 1000 de apariţii scenice. Astăzi, maestrul Viniciu Moroianu este şi unul dintre mentorii tinerei generaţii de pianişti români. Printre numeroasele înregistrări, a realizat, în premieră absolută în 2019, integrala lucrărilor pentru pian solo de Lipatti. Cleopatra David: Pandemia COVID afectează dramatic viaţa artistică.  Eram în mijlocul stagiunii când activitatea orchestrelor şi teatrelor s-a oprit.  Cum vă afectează această întrerupere a apariţiilor scenice şi v-ati adaptat  la situaţia actuală? Viniciu Moroianu:  A fost şi continuă să fie o provocare majoră de viaţă, care mi-a dat o altă perspectivă asupra existenţei şi a morţii.  A trebuit să mă reinventez şi să-mi păstrez un psihic de granit, în condiţiile în care programările de concerte, jurii şi cursuri de măiestrie antamate până la toamnă au sucombat

„Nimic nu se poate realiza fără o motivaţie suficientă şi fără un plan bine stabilit” Interviu cu basul Marius Boloş

  Pe Marius Boloş l-am întâlnit pentru prima dată în 2006 la un masterclass unde scena era de-a dreptul inundată de generozitatea vocii lui. M-am bucurat că sătmăreanul s-a stabilit în Bucureşti şi astfel capitala a câştigat un artist a cărui evoluţie continuă acum în zona internaţională.   Cleopatra David: Sunteţi de ani buni solist al Operei din Bucuresti, însă aţi cântat colaborat cu mai multe teatre din Europa, ultima colaborare de acest fel fiind cea cu Teatrul din Chemnitz  cu Hagen în "Götterdämmerung". Ce diferenţe sunt între felul în care se lucreză acolo şi maniera de lucru din teatrele din România? Marius Boloş:  Aşa este, sunt angajat al Operei Naţionale Bucureşti din anul 2007. Stagiunea 2018-2019 mi-a dat posibilitatea de a debuta în Germania la Chemnitz într-o producţie nouă de  Götterdämmerung . Ce aş putea spune despre această experienţă....a fost totul "nemţeşte",  enervant de perfect şi de bine planificat.  Totul a ieşit perfect,  spectacolele au