Pentru public
În 7 şi 8 octombrie va fi prezentat
În 12 septembrie a avut loc conferinţa de presă care a anunţat pe lângă datele şi detaliile evenimentului, şi noutăţi: înfiinţarea Societăţii Wagner România, organizarea unui masterclass gratuit oferit de soliştii invitaţi pentru cântăreţii români interesaţi de stilul wagnerian, precum şi accesul tinerilor la repetiţia generală.
Christian Badea:
De ce fac pe bucaţele?
Foarte interesant. în 1932 – 1933, George Georgescu a dirijat Parsifal la Teatrul Naţional ,
întreaga operă. În cronica de atunci a fost un comentariu care a spus ca e
foarte frumos, foarte bine, dar e prea mult pentru public şi poate că ar fi mai
bine sa se facă un act la fiecare spectacol şi să se facă în concert la început,
ca publicul sa fie educat. Eu nu ştiam asta. Am descoperit acum câteva săptămâni.
Ideea mea asta a fost să încep
pe acte, ca publicul , muzicienii, toata lumea, încetul cu încetul să se
obişnuiască. Totuşi, în Parsifal sunt
6 ore de spectacol. Actul 1 durează aproape 2 ore, după aceea urmează o pauza
mare. La Beyreuth
se merge la restaurant şi se mănâncă. După aceea urmează actul 2 care durează o
oră şi 10 minute, o altă pauză mai mică şi apoi actul 3 care durează o oră şi
20 de minute. Începe la 5 după amiaza şi se termină la 11 seara.
S-a mai făcut Parsifal integral la Festivalul Enescu , cu nişte
diferenţe enorme. În primul rând, au venit o orchestră germană foarte bună,
solişti foarte buni. totul era foarte bine, dar s-a făcut cu luminile deschise,
fără nici un fel de atmosferă şi cu toate cele 6 ore în şir. A plecat lumea în
masă. N-au mai rămas decât 200 de persoane la sfârşit. De la concertul nostru
de anul trecut n-a plecat nimeni.
Wagner şi universul copilăriei
Elevii şi studenţii vor putea urmări miercuri, 5 octombrie la ora 19.00, la Ateneul Român, repetiţia generală pentru evenimentul cultural al anului: actul I din opera Parsifal de Richard Wagner.
Christian Badea:
Toţi tinerii cunosc deja aceste mituri dar le cunosc într-un mod mai actualizat şi cu muzică mult mai proastă. În momentul când tinerii vor sta în sală şi vor auzi muzica celui care creat această lume şi abia pe urmă a venit dl John Williams, care e foarte bun compozitor de muzică de film, şi s-a inspirat, dar nu are cum să se compare cu Wagner sau cu Richard Strauss, pentru că a luat şi de la Strauss , în acel moment tinerii vor fi copleşiţi! Fiindcă ceea ce este foarte important este următorul lucru: ceea ce face efectul nu sunt costumele, nu sunt decorurile, este muzica. Muzica şi vocea umană.
Masterclass gratuit pentru cântăreţii români
Vom prezenta
pentru cântăreţii români care sunt interesaţi de stilul wagnerian un masterclass
susţinut de cântareţii străini. Şi acesta va fi gratuit în 6 octombrie,
singura zi liberă şi unul dintre solişti, care este foarte aproape, este Eric Halfvarson
care a binevoit sa ne dea o declaraţie video.
Eric l-a acceptat
in vacanţa pe Marius Boloş să lucreze cu el. Marius este solist la ONB.
Marius Boloş:
Cel mai important
lucru, după ce am lucrat cu Maestrul Halfvarson în detaliu, atât probleme de
tehnică vocală cât şi de abordare a rolului, l-am întrebat:
Maestre, aşa lucraţi pentru fiecare rol? Răspunsul a fost „da”. Înseamnă că eu trebuie să reiau la studiat toate rolurile mele.
ORCHESTRA ŞI CORUL FILARMONICII “GEORGE ENESCU”
Dirijor – CHRISTIAN BADEA
Solişti
STEFAN VINKE – Parsifal
ERIC HALFVARSON – Gurnemanz
PETRA LANG – Kundry
BELA PERENCZ – Amfortas
MARIUS BOLOS – Titurel
IONUT POPESCU – Primul Cavaler
IUSTINIAN ZETEA – Al doilea Cavaler
IULIA ARTAMANOV – Primul Scutier
SIDONIA NICA – Al doilea Scutier
LIVIU INDRICAU – Al treilea Scutier
ADRIAN DUMITRU - Al patrulea Scutier
SIDONIA NICA – O voce din cer
Dirijorul Corului – ION IOSIF PRUNNER
Corul de copii Radio – dirijorul corului – VOICU POPESCU
Elevi și eleve de la Liceul de coregrafie „Floria Capsali” şi de la Şcoala „ArtMusic”
Concept regizoral şi realizare scenică: CHRISTIAN BADEA
Comentarii