Treceți la conținutul principal

Chercher – Trouver – Devenir. Open Studio at Cité Internationale des Arts Paris

Cité Internationale des Arts hosts the performance Chercher – Trouver – Devenir (Seek – Find – Become), an evocative and immersive event blending music, poetry, and meditation. Taking place on Wednesday, October 23rd, 2024, at 6:30 PM in Studio 5, this unique performance explores the intersection of neoclassical music, spiritual poetry, and self-realization.

Entrance is free, limited to available seating.

This unique program, conceptualized by soprano and musicologist Cleopatra David, brings together the neoclassical songs of Darius Milhaud and the spiritual poetry of Rabindranath Tagore. The performance delves into the themes of inner discovery and transformation, using the power of music and words to explore the human quest for deeper meaning. These compositions reflect the search for inner peace and spiritual awakening, seamlessly blending art and introspection.

The highlight of the evening will be the integration of Shri Mataji Nirmala Devi's Experiment of Self-Realization, an interactive and meditative journey that guides the audience from seeking to becoming. This meditative component invites audience participation, offering them a rare opportunity to engage with the music in a deeply personal way.

Chercher – Trouver – Devenir is part of the George Enescu Artistic Residency of Cleopatra David, supported by the Romanian Cultural Institute. The performance of Darius Milhaud's songs was previously featured in the concert Neoclassicism and Experimentation, and this open studio will expand on those themes, offering a more interactive and participatory experience.

Programme:

  • Darius Milhaud

    • Deux poèmes d’amour, Op. 30

      • Amour, mon coeur languit
      • Paix, mon coeur!
    • Poème de Gitanjali, Op. 22

  • Experiment: Self-Realization

Venue:
Studio 5, Main Building (Underground)
Wednesday, October 23rd, 2024, 6:30 PM

See the programme notes here


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tataie, de ce sunt războaie în lume?

Aveam vreo patru sau cinci ani când am înțeles ce este un război. La televizor era plin de filme de propagandă, iar la radio de piese de teatru, multe cu acțiunea în timpul celui de al Doilea Război Mondial.   În anii comunismului, am crescut, ca mai toată lumea din generația mea, cu bunicii. Ca orice copil, mă mai strâmbam când mâncarea avea alt gust, când în loc de smântânică era iaurt, sau când mai aveam de trecut printr-un fel de mâncare până să ajung la prăjituri. Bunica zicea atunci, cu accentul ei de peste Prut: „Îți cei osândă!“, iar bunicul a izbucnit la un moment dat:  “Eu am văzut om mort de foame!“. Uneori, bunicul mai pomenea cuvântul „război“, el fiind veteran, iar la radio auzisem despre conflictul dintre Iran și Irak. Înțelegeam că este ceva cumplit, distructiv, că oamenii omoară oameni, dar nu vedeam rațiunea din spatele unor astfel de acțiuni. L-am întrebat: „Tataie, de ce sunt războaie în lume?” Și a răspuns: „Pentru că oamenii se ceartă. Mă cert eu cu tine, tu t

Serghei Rahmaninov: Vecerniile Op. 37

Creaţia religioasă a lui Serghei Rahmaninov cuprinde Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur Op. 31 şi Vecerniile Op. 37, mărturii ale legăturii spirituale a compozitorului cu tradiţia ortodoxă rusă. Vecerniile sunt scrise în contextul obligaţiilor profesionale pe care Rahmaninov le avea în calitate de inspector  de muzică la Liceul nobiliar pentru fete din Moscova, poziţie în care trebuia să organizeze de evenimente muzicale pentru susţinerea materială a armatei ruse. Lucrarea fructifică cercetările realizate de compozitor sub îndrumarea lui Stepan Smolensky (căruia i-a şi dedicat acest opus), a manuscriselor de muzica religioasă rusească din secolele al X-lea, al XI-lea. Aceste cercetări se înscriu într-un curent de explorare a muzicii sacre ruse iniţiat de Ceaikovski. Vecerniile (de fapt muzica pentru Vecernie şi Utrenie ) au fost compuse în 1915 şi definitivate în doar două săptămâni, primind recunoaşterea criticilor şi a publicului şi, spre deosebire de Liturghie, acceptate

O nouă premieră de teatru muzical: Bach, colegul de birou

Mehr hahn en neue Oberket ( Avem un nou guvernator), așa începe Cantata BWV 212, supranumită și Cantata Țăranilor, scrisă în anul 1742 de Johann Sebastian Bach pe un libret de Christian Friedrich Henrici (Picander) pentru ziua de naștere a lui Carl Heinrich von Dieskau, care era Kammerherr (colector de taxe). Aceasta va fi prima lucrare interpretată în spectacolul Bach, colegul de birou, ce va avea premiera duminică, 4 februarie, ora 12.00 la The Villa (Casa Bolintineanu ), o frumoasă clădire de patrimoniu construită în secolul al XIX-lea și care a ajuns la actuala configurație în anul 1883, grație arhitectului Paul Gottereau. Aici își desfășoară întâlnirile Romanian Business Club , o societate care are în componență peste 300 de antreprenori români, proprietari de IMM-uri și nu numai. Deci ce loc putea fi mai potrivit pentru o lucrare în care se cântă despre taxe? Cea de a doua compoziție din programul matineului din 4 februarie este mult mai cunoscuta Cantată a cafelei, BWV 211,