Treceți la conținutul principal

100 de ani de revoluție muzicală la Paris. Neoclasicism și experiment cu Cleopatra David și Denis Dubois

 Conservatorul de muzică Marietta Alboni din Paris împreună cu Fundația Falret organizează duminică, 29 septembrie, ora 17.00 la OEuvre Falret din Paris, recitalul Néoclassicisme et Expérimentation susținut de soprana română Cleopatra David împreună cu reputatul pianist Denis Dubois (Opera Națională din Paris). Programul serii cuprinde lucrări de G. Enescu, D. Milhaud, I. Stravinski, H. Nafylian și B. Britten. Concertul este organizat în cadrul proiectului Paralele și Interferențe în Muzica Franceză și Românească a Secolului XX realizat de Cleopatra David ca titular al Bursei George Enescu oferită de Institutul Cultural Român.

Parteneri: Institutul Cultural Român și Cité internationale des arts



Dacă la Centrul Georges Pompidou se sărbătoresc în această perioadă 100 de ani de artă suprarealistă, noi vom celebra, prin concertul de la
OEuvre Falret, 100 de ani de revoluție muzicală! Neoclasicism și experiment este titlul recitalului pe care îl voi susține împreună cu maestrul Denis Dubois, care propune o explorare a modului în care mari compozitori au redefinit muzica secolului XX,  într-un demers complex de imbricare a tradiției și inovației. Dacă recitalul anterior era definit de atmosfera contemplativă și introspectivă a impresionismului, acum ne aflăm în plină expansiune de procedee și mijloace tehnice și de expresie. Invităm publicul să experimenteze aceste noi dimensiuni care alcătuiesc parțial realitatea muzicală a timpului nostru. C D

 

Cariera Cleopatrei David s-a concentrat, în ultimii ani, pe consolidarea sectorului cultural independent din România, în special pe producţia de operă. Împreună cu regizorul Alexadru Pătraşcu a pus în scenă spectacolele La serva padrona şi Bach, colegul de birou, ambele fiind invitate la evenimente internaţionale. Este angajată a Filarmoncii George Enescu din Bucureşti unde, în colaborare cu încă trei colegi, a realizat proiectul care a adus Marca Patrimoniului European pentru Ateneul Român.

Artista a obţinut titlul de doctor în anul 2010 sub îndrumarea compozitorului Octavian Nemescu la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti. A cântat şi a susţinut masterclassuri în România, Marea Britanie, Franţa, Italia, Finlanda, Armenia şi India. Participă cu prezentări la conferinţe internaţionale şi publică articole şi studii în reviste de specialitate. Rezidenţa de la Paris va aduce, pe lângă valorizarea muzicii româneşti şi o nouă privire asupra creaţiei enesciene, o abordare diversificată şi integrată a actului creator, consolidând astfel legăturile între diferite tradiţii şi perspective artistice.

Pianist, maestru de cor și dirijor cu o carieră de peste patru decenii, Denis Dubois și-a început activitatea la doar 20 de ani la Opera din Nancy, iar după o perfecționare la Royal College din Londra, Susanne Sarroca i-a oferit postul de pianist la Centre National d’Insertion Professionnelle d’Artistes Lyriques de Strasbourg. Denis Dubois a abordat și zona didactică la Conservatoire du 9ème. Între 1989 și 1992, a susținut cursuri de măiestrie la Centre National d’Insertion Professionnelle d’Artistes Lyriques de Marseille sub îndrumarea lui Christian Gangneron. La Opera din Paris, unde a activat din anul 1993, a colaborat frecvent cu dirijori precum Philippe Jordan, Evelino Pido, Bruno Campanella, Giacomo Sagripanti, Riccardo Frizza, Lorenzo Viotti, Marc Piollet, Maurizio Benini, Renato Palumbo, Marco Baldieri, Gary Bertini, Michele Mariotti ș. a. și a dirijat el însuși producții de operă, colaborând, printre alții, cu Nadine Sierra, Pretty Yende, Anna Pirozzi, Nathalie Dessay și Placido Domingo. https://operaoff.fr/project/dubois-denis-ile-de-france-paris/

 

Duminică 29 septembrie, ora17  

l’OEuvre Falret, 50, rue du Théâtre 75015 Paris 

Bilete: https://www.helloasso.com/associations/les-amis-du-conservatoire-de-musique-marietta-alboni/evenements/neo-classicisme-et-experimentation

Contact 

Conservatorul Marietta Alboni

conservatoirealboni@gmail.com

tél : +331 42 50 85 55 

https://conservatoirealboni.com/

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tataie, de ce sunt războaie în lume?

Aveam vreo patru sau cinci ani când am înțeles ce este un război. La televizor era plin de filme de propagandă, iar la radio de piese de teatru, multe cu acțiunea în timpul celui de al Doilea Război Mondial.   În anii comunismului, am crescut, ca mai toată lumea din generația mea, cu bunicii. Ca orice copil, mă mai strâmbam când mâncarea avea alt gust, când în loc de smântânică era iaurt, sau când mai aveam de trecut printr-un fel de mâncare până să ajung la prăjituri. Bunica zicea atunci, cu accentul ei de peste Prut: „Îți cei osândă!“, iar bunicul a izbucnit la un moment dat:  “Eu am văzut om mort de foame!“. Uneori, bunicul mai pomenea cuvântul „război“, el fiind veteran, iar la radio auzisem despre conflictul dintre Iran și Irak. Înțelegeam că este ceva cumplit, distructiv, că oamenii omoară oameni, dar nu vedeam rațiunea din spatele unor astfel de acțiuni. L-am întrebat: „Tataie, de ce sunt războaie în lume?” Și a răspuns: „Pentru că oamenii se ceartă. Mă cert eu cu tine, tu t

La Serva Padrona joacă în deplasare la Craiova

Sâmbătă, 14 octombrie, la ora 19.00 spectacolul independent de operă La Serva Padrona se va juca pe scena Cercului Militar din Craiova în cadrul Festivalului Internațional Elena Teodorini organizat de Opera Română Craiova.   Nu am apucat în nici o postare din social media să mulțumesc acestei instituții pentru invitație și pentru întreg sprijinul pe care ni-l oferă pentru ca spectacolul să se desfășoare cu succes, dar o fac acum. Între timp, am acordat un interviu telefonic domnului Florin Firu pentru Radio România Acrualități, așa cum a făcut și regizorul spectacolului, Alexandru Pătrașcu aici . Deci jucăm în deplasare, iar scorul interviurilor este 1:1  Mai sunt încă bilete și se pot achiziționa online aici:  https://iticket.ro/event/ticket/la-serva-padrona Transcriu în următoarele rânduri gândurile împărtășite cu ascultătorii Radio România Actualități Radio România Actualități:  Festivalul internațional “Elena Teodorini”, organizat de Opera Română Craiova, propune sâmbăta viitoare,

Serghei Rahmaninov: Vecerniile Op. 37

Creaţia religioasă a lui Serghei Rahmaninov cuprinde Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur Op. 31 şi Vecerniile Op. 37, mărturii ale legăturii spirituale a compozitorului cu tradiţia ortodoxă rusă. Vecerniile sunt scrise în contextul obligaţiilor profesionale pe care Rahmaninov le avea în calitate de inspector  de muzică la Liceul nobiliar pentru fete din Moscova, poziţie în care trebuia să organizeze de evenimente muzicale pentru susţinerea materială a armatei ruse. Lucrarea fructifică cercetările realizate de compozitor sub îndrumarea lui Stepan Smolensky (căruia i-a şi dedicat acest opus), a manuscriselor de muzica religioasă rusească din secolele al X-lea, al XI-lea. Aceste cercetări se înscriu într-un curent de explorare a muzicii sacre ruse iniţiat de Ceaikovski. Vecerniile (de fapt muzica pentru Vecernie şi Utrenie ) au fost compuse în 1915 şi definitivate în doar două săptămâni, primind recunoaşterea criticilor şi a publicului şi, spre deosebire de Liturghie, acceptate