Treceți la conținutul principal

Aniversare Constantin Arvinte la Ateneul Roman

Filarmonica „George Enescu” aniversează cei 90 de ani împliniţi de compozitorul Constantin Arvinte printr-un concert de muzica româneasca ce va avea loc miercuri, 8 iunie 2016, ora 19.00  pe scena Ateneului Roman. Concertul este realizat in parteneriat cu Asociaţia "Centrul de Etica si Strategii". Cu acest prilej, Societatea Română de Televiziune reprezentată de muzicologul Elise Stan îi va decerna maestrului Constantin Arvinte Diploma de excelenţa.
Interpretează: Rodica Anghelescu (soprana), Cleopatra David (soprana), Iosif Ion Prunner (pian), Angelica Todea (pian), Nicolae Maxim (flaut), Anna Boiangiu (oboi), Stefanita Petrescu (clarinet), Cezar Moscalu (fagot), Ion Luca (corn), Ilinca Lorenz (marimba), Doina Timu Anton si Taraful Adrian Toia, Cristina Gheorghiu (solista muzica traditionala), Corul "Divina Armonie" - Dirijor Marius Firca.
In program, lucrari de Constantin Arvinte, Ciprian Porumbescu, Felicia Donceanu,. Dan Mizrahy, Florica Dimitriu, Martian Negrea, Voican Marin Ghioroiu, Anton Pann, prelucrări folclorice. Moment poetic: Voican Marin Ghioroiu, Doina Ghitescu

Compozitorul și folcloristul Constantin Arvinte a absolvit Conservatorul de Muzică și Artă Dramatică „George Enescu” din Iași, unde i-a avut ca maestri pe Antonin Ciolan și Emanuel Elenescu (dirijat de cor și orchestră) și Achim Stoica (folclor). a urmat Școala militară de muzică-dirijor de fanfară, iar între anii 1954-1957 studii de perfecționare în domeniul compoziției cu: Zeno Vancea (polifonie modală), Constantin Bugeanu (forme muzicale, instrumentație și orchestrație) și Dimitrie Cuclin (compoziție și estetică muzicală). Examenul de Stat a fost susșinut la Bucurelști cu teza Folclorul muzical românesc în creația cultă (corală) și în spectacolul scenic (ansambluri profesioniste de folclor), realizată sub  conducerea lui  Octavian Lazăr Cosma.
De-a lungul carierii sale s-a bucurat de sprijin profesional din partea unor prestigioși maeștri, printre care: D.D. Botez, Mircea Chiriac, Viorel Doboș, Victor Giuleanu, Florin Comișel, Dinu Stelian, Victor Predescu și a colaborat cu muzicieni, dirijori, maeștri coregrafi și folcloriști, ca: Marin Constantinescu, Ionel Budișteanu, George Vancu, Iacob Ciortea, Eugen Gal, Floria Capsali, Gheorghe Popescu-Județ, Gheorghe Baciu, Iacob Lascu, Tamara Cap, Emilia Comișel și alții.
A compus lucrări în genul cameral, simfonic, muzica pentru famfară, muzică de scenă, dar mai ales lucrări corale de inspirație folclorică. Este, de altfel, un cercetător în domeniul folcorului muzical românesc și realizatorul unor valoroase culegeri de folclor.

Bilete: la casa de bilete a Ateneului Român,  Str. Constantin Esarcu
Telefon: 021 315 68 75

Program:
Luni     Închis
Marti - Vineri    12:00 - 19:00
Sambata - Duminica    16:00 - 19:00 (doar dacă sunt concerte în aceste zile)
Matinee duminicale      10:00 - 11:00

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tataie, de ce sunt războaie în lume?

Aveam vreo patru sau cinci ani când am înțeles ce este un război. La televizor era plin de filme de propagandă, iar la radio de piese de teatru, multe cu acțiunea în timpul celui de al Doilea Război Mondial.   În anii comunismului, am crescut, ca mai toată lumea din generația mea, cu bunicii. Ca orice copil, mă mai strâmbam când mâncarea avea alt gust, când în loc de smântânică era iaurt, sau când mai aveam de trecut printr-un fel de mâncare până să ajung la prăjituri. Bunica zicea atunci, cu accentul ei de peste Prut: „Îți cei osândă!“, iar bunicul a izbucnit la un moment dat:  “Eu am văzut om mort de foame!“. Uneori, bunicul mai pomenea cuvântul „război“, el fiind veteran, iar la radio auzisem despre conflictul dintre Iran și Irak. Înțelegeam că este ceva cumplit, distructiv, că oamenii omoară oameni, dar nu vedeam rațiunea din spatele unor astfel de acțiuni. L-am întrebat: „Tataie, de ce sunt războaie în lume?” Și a răspuns: „Pentru că oamenii se ceartă. Mă cert eu cu t...

Cinci locuri de meditație la Paris

Am trecut cu toții prin câteva săptămâni tensionate, în care am funcționat mai mult pe pilot automat, fără să știm cum va arăta viitorul apropiat. Astăzi, mi-am amintit că viața mea arăta cândva altfel și avea o puternică influență franceză. V-am promis că vă voi purta alături de mine prin muzeele și galeriile de artă ale Parisului, iar acum vreau să îmi respect această promisiune. Când simțeam nevoia unei „cure de frumusețe,” locul meu preferat era Musée d’Orsay. Deși Luvrul este impresionant, copleșitor prin diversitatea colecțiilor sale – de la începuturile civilizației până la impresionism – am simțit că la final de zi rămân în minte doar câteva imagini clare - Mona Lisa, lucrările lui Giotto sau Botticelli, și desigur, celebra Venus din Milo – și dureri de picioare. Muzeul este imens. În momentul în care treci pe lângă el ai impresia că nu se mai termină. Sunt 16 km de galerii de artă. În ultima mea zi la Paris, am ținut neapărat să revizitez  Muzeul Cluny , dedicat artei medi...

Un artist român la Paris

M-am întors după cele trei luni petrecute în capitala Franței, probabil cel mai relevant oraș pentru cultura și evoluția societății europene din ultimele trei secole. Pe cât de multă lumină are, pe atât de multe umbre ascunde Parisul. Am pătruns într-o comunitate de artiști independenți, unde mi-am găsit cu greu locul, întrucât majoritatea erau din alte zone stilistice și se ocupau în special de artele vizuale, iar eu sunt un muzician clasic în plină carieră și care lucrează la cel mai înalt nivel în România. Însă s-au conturat câteva colaborări și în acele circumstanțe   Organizarea recitalurilor în Franța a fost o provocare din mai multe motive. Când ajungi într-un loc nou, pe care abia începi să-l cunoști și unde știi că va trebui să te ridici la un anumit nivel, presiunea e imensă. Multe nopți au fost nedormite din această cauză. Am mai avut și ghinionul să ajung în perioada de concedii, iar graficul meu conținea activități exact în acel timp! Am descoperit destul de târziu că ...