Treceți la conținutul principal

Conferință despre muzica indiană și influența ei în creația compozitorilor contemporani la Biblioteca Metropolitană din București :: nirmal-art.com

Conferință despre muzica indiană și influența ei în creația compozitorilor contemporani la Biblioteca Metropolitană din București :: nirmal-art.com
Biblioteca Metropolitană din București găzduiește în data de 22 noiembrie 2017, ora 16.30, la sediul central, sala Auditorium, conferința Influențele culturii și muzicii indiene în creația compozitorilor secolului XX și XXI susținută de Dr. Cleopatra David. Conferința are loc în cadrul Academiei de Studii Indiene, organizată la București de Centrul Cultural Swar Arpan și Ambasada Indiei. Coorganizator: Asociația culturală Nirmal Art.

Intrarea este liberă.

O călătorie muzicală din India în Europa, America și înapoi în India.

Fascinația autoarei pentru spațiul geografic și cultural al Indiei a constituit mobilul elaborării câtorva lucrări al căror subiect îl constituie diferite aspecte ale muzicii indiene și a căror urmare firească este studierea impactului pe care această cultură milenară l-a avut asupra compozitorilor veacului al XX-lea. Lucrările redactate în perioada 1999 — 2007 au studiat cele două stiluri ale muzicii clasice indiene: Hindustani și Karnatik. Fenomenul muzical indian este privit în primul rând din punctul de vedere al teoriei muzicale, analizând fiecare parametru din perspectivă occidentală, dar menționând și concepțiile indiene referitoare la aceștia. Studiul muzicii indiene la nivel practic a avut darul de a lămuri o parte din aspectele muzicii indiene pe care nici un tratat nu le poate reda.

Această lucrare, după descrierea traseului pe care l-au avut elementele filosofiei, literaturii și muzicii indiene în cultura europeană, abordează cazul compozitorilor Olivier Messiaen, John Cage, Karlheinz Stockhausen, Giacinto Scelsi, Jonathan Harvey, La Monte Young și Aurel Stroe, analizând câteva dintre lucrările acestora și identificând elementele de limbaj preluate din muzica indiană.

Conferința a fost susținută și la Universitatea din Wolverhampton, Marea Britanie, în data de 10 noiembrie în cadrul World Music Conference, care a avut ca temă generală explorarea intersecției dintre științe, tehnologie, inginerie și matematică (STEM skills) și world music și a avut ca scop reuniunea de muzicologi, profesori și artiști din Europa și nu numai pentru a facilita comunicarea, învățarea continuă și dezvoltarea academică.

Cleopatra David a obținut titlul de Doctor în anul 2010 sub îndrumarea compozitorului Octavian Nemescu. A făcut un stagiu de cercetare în India, unde a studiat muzică clasică indiană, stilul Karnatik. Acticvitatea sa profesională se desfășoară în domeniul interpretării muzicii de cameră împreună cu Sangit Chamber Ensemble și de operă ca membru al trupei Operei Comice pentru Copii din București. A publicat articole, cronici muzicale și studii în revistele Actualitatea muzicală și Muzica, pe site-ul http://Liternet.ro sau pe blogul de pe Adevărul.ro. A organizat numeroase proiecte culturale, printre cele mai importante fiind Festivalul Primăvara Spiritului 2016 și 2017, Junge Talent Masterclass 2016 împreună cu Los Angeles — Moscow Music School și Austrian Imperial Arts , International Singing Masterclass, Vaasa, Finland 2017 și Turneul Național Comorile Persiei și Gala Muzicilor Tradiționale 2017.

www.facebook.com/events/1485666744851933/



Citește mai mult: http://www.nirmal-art.com/news/conferinta-despre-muzica-indiana-si-influenta-ei-in-creatia-compozitorilor-contemporani-la-biblioteca-metropolitana-din-bucuresti/#.WgxDSmH2vRA.blogger

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tataie, de ce sunt războaie în lume?

Aveam vreo patru sau cinci ani când am înțeles ce este un război. La televizor era plin de filme de propagandă, iar la radio de piese de teatru, multe cu acțiunea în timpul celui de al Doilea Război Mondial.   În anii comunismului, am crescut, ca mai toată lumea din generația mea, cu bunicii. Ca orice copil, mă mai strâmbam când mâncarea avea alt gust, când în loc de smântânică era iaurt, sau când mai aveam de trecut printr-un fel de mâncare până să ajung la prăjituri. Bunica zicea atunci, cu accentul ei de peste Prut: „Îți cei osândă!“, iar bunicul a izbucnit la un moment dat:  “Eu am văzut om mort de foame!“. Uneori, bunicul mai pomenea cuvântul „război“, el fiind veteran, iar la radio auzisem despre conflictul dintre Iran și Irak. Înțelegeam că este ceva cumplit, distructiv, că oamenii omoară oameni, dar nu vedeam rațiunea din spatele unor astfel de acțiuni. L-am întrebat: „Tataie, de ce sunt războaie în lume?” Și a răspuns: „Pentru că oamenii se ceartă. Mă cert eu cu t...

Cinci locuri de meditație la Paris

Am trecut cu toții prin câteva săptămâni tensionate, în care am funcționat mai mult pe pilot automat, fără să știm cum va arăta viitorul apropiat. Astăzi, mi-am amintit că viața mea arăta cândva altfel și avea o puternică influență franceză. V-am promis că vă voi purta alături de mine prin muzeele și galeriile de artă ale Parisului, iar acum vreau să îmi respect această promisiune. Când simțeam nevoia unei „cure de frumusețe,” locul meu preferat era Musée d’Orsay. Deși Luvrul este impresionant, copleșitor prin diversitatea colecțiilor sale – de la începuturile civilizației până la impresionism – am simțit că la final de zi rămân în minte doar câteva imagini clare - Mona Lisa, lucrările lui Giotto sau Botticelli, și desigur, celebra Venus din Milo – și dureri de picioare. Muzeul este imens. În momentul în care treci pe lângă el ai impresia că nu se mai termină. Sunt 16 km de galerii de artă. În ultima mea zi la Paris, am ținut neapărat să revizitez  Muzeul Cluny , dedicat artei medi...

Un artist român la Paris

M-am întors după cele trei luni petrecute în capitala Franței, probabil cel mai relevant oraș pentru cultura și evoluția societății europene din ultimele trei secole. Pe cât de multă lumină are, pe atât de multe umbre ascunde Parisul. Am pătruns într-o comunitate de artiști independenți, unde mi-am găsit cu greu locul, întrucât majoritatea erau din alte zone stilistice și se ocupau în special de artele vizuale, iar eu sunt un muzician clasic în plină carieră și care lucrează la cel mai înalt nivel în România. Însă s-au conturat câteva colaborări și în acele circumstanțe   Organizarea recitalurilor în Franța a fost o provocare din mai multe motive. Când ajungi într-un loc nou, pe care abia începi să-l cunoști și unde știi că va trebui să te ridici la un anumit nivel, presiunea e imensă. Multe nopți au fost nedormite din această cauză. Am mai avut și ghinionul să ajung în perioada de concedii, iar graficul meu conținea activități exact în acel timp! Am descoperit destul de târziu că ...