Treceți la conținutul principal

Conferință despre muzica indiană și influența ei în creația compozitorilor contemporani la Biblioteca Metropolitană din București :: nirmal-art.com

Conferință despre muzica indiană și influența ei în creația compozitorilor contemporani la Biblioteca Metropolitană din București :: nirmal-art.com
Biblioteca Metropolitană din București găzduiește în data de 22 noiembrie 2017, ora 16.30, la sediul central, sala Auditorium, conferința Influențele culturii și muzicii indiene în creația compozitorilor secolului XX și XXI susținută de Dr. Cleopatra David. Conferința are loc în cadrul Academiei de Studii Indiene, organizată la București de Centrul Cultural Swar Arpan și Ambasada Indiei. Coorganizator: Asociația culturală Nirmal Art.

Intrarea este liberă.

O călătorie muzicală din India în Europa, America și înapoi în India.

Fascinația autoarei pentru spațiul geografic și cultural al Indiei a constituit mobilul elaborării câtorva lucrări al căror subiect îl constituie diferite aspecte ale muzicii indiene și a căror urmare firească este studierea impactului pe care această cultură milenară l-a avut asupra compozitorilor veacului al XX-lea. Lucrările redactate în perioada 1999 — 2007 au studiat cele două stiluri ale muzicii clasice indiene: Hindustani și Karnatik. Fenomenul muzical indian este privit în primul rând din punctul de vedere al teoriei muzicale, analizând fiecare parametru din perspectivă occidentală, dar menționând și concepțiile indiene referitoare la aceștia. Studiul muzicii indiene la nivel practic a avut darul de a lămuri o parte din aspectele muzicii indiene pe care nici un tratat nu le poate reda.

Această lucrare, după descrierea traseului pe care l-au avut elementele filosofiei, literaturii și muzicii indiene în cultura europeană, abordează cazul compozitorilor Olivier Messiaen, John Cage, Karlheinz Stockhausen, Giacinto Scelsi, Jonathan Harvey, La Monte Young și Aurel Stroe, analizând câteva dintre lucrările acestora și identificând elementele de limbaj preluate din muzica indiană.

Conferința a fost susținută și la Universitatea din Wolverhampton, Marea Britanie, în data de 10 noiembrie în cadrul World Music Conference, care a avut ca temă generală explorarea intersecției dintre științe, tehnologie, inginerie și matematică (STEM skills) și world music și a avut ca scop reuniunea de muzicologi, profesori și artiști din Europa și nu numai pentru a facilita comunicarea, învățarea continuă și dezvoltarea academică.

Cleopatra David a obținut titlul de Doctor în anul 2010 sub îndrumarea compozitorului Octavian Nemescu. A făcut un stagiu de cercetare în India, unde a studiat muzică clasică indiană, stilul Karnatik. Acticvitatea sa profesională se desfășoară în domeniul interpretării muzicii de cameră împreună cu Sangit Chamber Ensemble și de operă ca membru al trupei Operei Comice pentru Copii din București. A publicat articole, cronici muzicale și studii în revistele Actualitatea muzicală și Muzica, pe site-ul http://Liternet.ro sau pe blogul de pe Adevărul.ro. A organizat numeroase proiecte culturale, printre cele mai importante fiind Festivalul Primăvara Spiritului 2016 și 2017, Junge Talent Masterclass 2016 împreună cu Los Angeles — Moscow Music School și Austrian Imperial Arts , International Singing Masterclass, Vaasa, Finland 2017 și Turneul Național Comorile Persiei și Gala Muzicilor Tradiționale 2017.

www.facebook.com/events/1485666744851933/



Citește mai mult: http://www.nirmal-art.com/news/conferinta-despre-muzica-indiana-si-influenta-ei-in-creatia-compozitorilor-contemporani-la-biblioteca-metropolitana-din-bucuresti/#.WgxDSmH2vRA.blogger

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Scrisoare de dragoste : mai mult decât un concert, o experiență imersivă Belle Époque

  Într-o metropolă în care orchestrele tradiționale definesc agenda culturală prin stagiuni permanente și repertorii standardizate, concertul Scrisoare de dragoste de la Biserica Anglicană propune o experiență artistică diferită, translatând măiestria interpretativă intr-un concept inovator, ce depășește tiparele și convențiile lumii muzicii clasice. Pe 15 martie, vom călători în universul lui Mahler, cu toată   frumusețea efervescentă a romantismului și rafinamentul Belle Époque, într-un decor arhitectural al începutului de secol XX. Concertul „Scrisoare de dragoste” devine astfel o aventură multisenzorială în care muzica spune o poveste despre iubire, căutare spirituală și idealurile umane. Dacă marile săli de concerte impresionează prin amploare sonoră, concertul nostru surprinde esența subtilă a muzicii romantice și o aduce în intimitatea ascultătorului. Programul include selecțiuni din Simfonia nr. 4 și celebrul Adagietto din Simfonia nr. 5 de Gustav Mahler, lucrări ...

Valentine's sau Dragobete?

Sărbătoarea iubirii, sărbătoarea îndrăgostirii, cu rădăcini în Creștinismul timpuriu, ziua Sfântului Valentin, despre care se spune că era preot și căsătorea soldații romani în secret, a devenit un festival al cumpărăturilor în veritabilă competiție cu perioada Crăciunului. Dragobete are origini precreștine, iar legenda spune că era fiul Babei Dochia, iar obiceiurile au legătură cu logodna și cu sosirea primăverii. Astfel că două celebrări legate de întemeierea familiei, una creștină și una păgână, au devenit curse de shopping, imagini ale romantismului cu orice preț sau ale unei tradiții fabricate. Pe care să o alegem? Nici una! Pentru că iubirea nu este limitată la două zile pe an și nu este rezervată doar pentru cupluri. Profesorul meu de română din liceu comenta la un moment dat:   Iubirea despre care Dante a spus că "mișca Soarele și celelalte stele" nu este cea dintre Ion și Măria.  Pentru cei care încă nu și-au găsit „jumătatea”, nicio problemă! Nu este nevoi...

Când liniștea are subtitrare

Nu am putut funcționa niciodată în zgomot. Nu cel sonor — ci acel zgomot mental, difuz, apăsător, care vine dintr-o informare haotică, dintr-un flux de opinii mai tare decât realitatea însăși. Pentru mine, „normalitatea” nu a însemnat niciodată jurnalul de la ora 19. Obiceiul de a urmări știri sau talk-show-uri apare doar în prag de alegeri, în vreme de criză sau revoltă — Colectiv, Ordonanța 13, războiul din Ucraina. Diminețile mele încep, de ani buni, cu jurnale în franceză sau reportaje în germană. Nu e un simplu capriciu cultural, ci o necesitate profesională, iar conectarea la spațiul european — și mai ales francofon, în ultimii ani — e parte din munca mea și din identitatea mea de artist. Uneori încerc să gândesc în franceză, alteori în germană — în funcție de perioada de studiu sau de contextul în care lucrez. Dar mereu este vorba despre un alt nivel de înțelegere: mai adânc,  lucid, ancorat în sens. Serile se încheiau cu teatru radiofonic — un obicei de a adormi în compania...