Treceți la conținutul principal

Conferință despre muzica indiană și influența ei în creația compozitorilor contemporani la Biblioteca Metropolitană din București :: nirmal-art.com

Conferință despre muzica indiană și influența ei în creația compozitorilor contemporani la Biblioteca Metropolitană din București :: nirmal-art.com
Biblioteca Metropolitană din București găzduiește în data de 22 noiembrie 2017, ora 16.30, la sediul central, sala Auditorium, conferința Influențele culturii și muzicii indiene în creația compozitorilor secolului XX și XXI susținută de Dr. Cleopatra David. Conferința are loc în cadrul Academiei de Studii Indiene, organizată la București de Centrul Cultural Swar Arpan și Ambasada Indiei. Coorganizator: Asociația culturală Nirmal Art.

Intrarea este liberă.

O călătorie muzicală din India în Europa, America și înapoi în India.

Fascinația autoarei pentru spațiul geografic și cultural al Indiei a constituit mobilul elaborării câtorva lucrări al căror subiect îl constituie diferite aspecte ale muzicii indiene și a căror urmare firească este studierea impactului pe care această cultură milenară l-a avut asupra compozitorilor veacului al XX-lea. Lucrările redactate în perioada 1999 — 2007 au studiat cele două stiluri ale muzicii clasice indiene: Hindustani și Karnatik. Fenomenul muzical indian este privit în primul rând din punctul de vedere al teoriei muzicale, analizând fiecare parametru din perspectivă occidentală, dar menționând și concepțiile indiene referitoare la aceștia. Studiul muzicii indiene la nivel practic a avut darul de a lămuri o parte din aspectele muzicii indiene pe care nici un tratat nu le poate reda.

Această lucrare, după descrierea traseului pe care l-au avut elementele filosofiei, literaturii și muzicii indiene în cultura europeană, abordează cazul compozitorilor Olivier Messiaen, John Cage, Karlheinz Stockhausen, Giacinto Scelsi, Jonathan Harvey, La Monte Young și Aurel Stroe, analizând câteva dintre lucrările acestora și identificând elementele de limbaj preluate din muzica indiană.

Conferința a fost susținută și la Universitatea din Wolverhampton, Marea Britanie, în data de 10 noiembrie în cadrul World Music Conference, care a avut ca temă generală explorarea intersecției dintre științe, tehnologie, inginerie și matematică (STEM skills) și world music și a avut ca scop reuniunea de muzicologi, profesori și artiști din Europa și nu numai pentru a facilita comunicarea, învățarea continuă și dezvoltarea academică.

Cleopatra David a obținut titlul de Doctor în anul 2010 sub îndrumarea compozitorului Octavian Nemescu. A făcut un stagiu de cercetare în India, unde a studiat muzică clasică indiană, stilul Karnatik. Acticvitatea sa profesională se desfășoară în domeniul interpretării muzicii de cameră împreună cu Sangit Chamber Ensemble și de operă ca membru al trupei Operei Comice pentru Copii din București. A publicat articole, cronici muzicale și studii în revistele Actualitatea muzicală și Muzica, pe site-ul http://Liternet.ro sau pe blogul de pe Adevărul.ro. A organizat numeroase proiecte culturale, printre cele mai importante fiind Festivalul Primăvara Spiritului 2016 și 2017, Junge Talent Masterclass 2016 împreună cu Los Angeles — Moscow Music School și Austrian Imperial Arts , International Singing Masterclass, Vaasa, Finland 2017 și Turneul Național Comorile Persiei și Gala Muzicilor Tradiționale 2017.

www.facebook.com/events/1485666744851933/



Citește mai mult: http://www.nirmal-art.com/news/conferinta-despre-muzica-indiana-si-influenta-ei-in-creatia-compozitorilor-contemporani-la-biblioteca-metropolitana-din-bucuresti/#.WgxDSmH2vRA.blogger

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dictatura morţii

Nu, nu este vorba de Coreea de Nord, nici de Statul Islamic, nici măcar de Mama Rusie. Nu este vorba nici despre masoni, Biserica Catolica,  sionişti, reptilieni şi alte trăsnăi din teoriile conspiraţiei. Vedem pe posturile TV un soi de justiţie. Cazuri de corupţie, trafic de influenţă, tot felul de ilegalităţi ai căror autori (prezumtivi) sunt cercetaţi, poate condamnaţi. Există şi un organism care se ocupă de acest lucru. Dar ce se întâmplă în cazul incompetenţei? Incompetenţa nu este ilegală. Lucrurile merg şnur în acest caz. Lipsa  de strategie decurge din lipsa de viziune, care, la rândul ei, decurge din lipsa de idealuri. Oamenii fără idealuri (idealurile nu se referă la realizări personale) sunt oameni morţi. Suntem conduşi de oameni morţi, carcase biologice funcţionând pe bază de impulsuri electromagnetice, umplute cu mici interese ridicate la rang de obiective strategice.  Morţii nu vor face nimic pentru că nu-şi pot imagina nimic mai mult decât propria lor experienţă

Dragă securistule,

Te cunosc de mult timp. M-ai vegheat încă de la concepţie. Mi-ai fost aproape şi ţi-am simţit ochiul vigilent în fiecare moment al vieţii mele, însă uneori situaţia ţi-a mai scăpat de sub control. Ţi-am simţit grija şi contribuţia la devenirea mea. Tu ai reuşit multe. Ai reuşit sa te strecori între soţ şi soţie, între frate si soră. Combini şi dezbini după bunul plac. Otrăveşti minţi şi suflete şi reuşeşti să-l faci şi pe un sfânt să se îndoiască de sine. Mi-ai fost coleg, învăţător, şef, amic, admirator, băgător în seamă, vecin, pisălog, hărţuitor. Ştiu ca nu ai vrut să-mi faci rău. Când eram mică, te interesau doar banii părinţilor mei. De asta de la 6 la 10 ani m-ai oprimat, m-ai descurajat, m-ai umilit şi ai pus graniţe creativităţii mele. De asta nu pedepseai pe copilul altui securist care aproape mă desfigurase. Tu ai fost permanent demonul care îmi descuraja părinţii. Tu le spuneai ca este o prostie să investească în proprii copii, lăsându-mă fără sprijin când aveam mai mare

Misconception, misunderstanding and mistrust in education

During the last 10 years I have observed a huge cultural difference in relation to education and its place in two parts of the world: India and the Western Europe. Whilst in India education is seen as a vehicle for the evolution of the individual and of society, in the western world, the younger generation feels oppressed by it. Romania is a special case, since we are in the Eastern Europe, and hasn’t yet recovered from 45 years of communism, so here we have a blend of everything. First of all, most of us don’t understand the meaning of the term holistically, and are usually only thinking about formal education: traditional school However, education starts in the first years of our lives, se soon as we begin to imitate our parent’s behaviour, language, or reactions. We learn how to talk, how to walk, how to eat and how to clean our bodies. We learn how to relate to other children or to the adults we meet. In life, actually nothing is taken for granted. As individuals, we are a product