Treceți la conținutul principal

Muzicologul Cleopatra David și solista Ioana Marin la World Music Conference din Wolverhampton, Marea Britanie :: nirmal-art.com


Universitatea din Wolverhampton (Marea Britanie) a găzduit în perioada 9-11 noiembrie conferința internațională World Music Conference, organizată de British Carnatic Choir în parteneriat cu orchestra Simfonica, Conservatorul și Consulatul Indiei din Birmingham. Au participat muzicologi și ansambluri artistice din Mare Britanie, Germania, India, România, Franța, Turcia, Israel, Bangladesh, China și Thailanda. Din parte României au participat muzicologul Cleopatra David și solista de muzică tradițională Ioana Marin.
În cadrul conferinței s-au prezentat lucrări dedicate muzicilor tradiționale, conceptului de world music și muzicii contemporane și au avut loc recitaluri și concerte de muzică clasică indiană, muzică tradițională din diferite țări, concerte corale și de jazz. Lucrarea prezentată de Cleopatra David a abordat influențele muzicii indiene în creația compozitorilor secolului XX, iar solista Ioana Marin a încântat audiența cu balade și doine din zona Ialomiței.
Cleopatra David a obţinut titlul de Doctor în anul 2010 sub îndrumarea compozitorului Octavian Nemescu. A făcut un stagiu de cercetare în India, unde a studiat muzică clasică indiană, stilul Karnatik. Acticvitatea sa profesională se desfăşoară în domeniul interpretării muzicii de cameră împreună cu Sangit Chamber Ensemble și de operă ca membru al trupei Operei Comice pentru Copii din București. A publicat articole, cronici muzicale şi studii în revistele Actualitatea muzicală  şi  Muzica, pe site-ul http://Liternet.ro sau pe blogul de pe Adevărul.ro. A organizat numeroase proiecte culturale, printre cele mai importante fiind Festivalul Primăvara Spiritului 2016 și 2017, Junge Talent Masterclass 2016 împreună cu Los Angeles – Moscow Music School  şi Austrian Imperial Arts , International Singing Masterclass, Vaasa, Finland 2017 și Turneul Național Comorile Persiei și Gala Muzicilor Tradiționale 2017.

Ioana Marin este laureată a numeroaselor concursuri naționale și internaționale de gen şi a realizat înregistrări aflate în fonoteca de aur a Radioului (Radio Romania), CD-uri editate de Electrecord și numeroase apariţii televizate. Abordează folclorul din zona Ialomița- Ilfov.
World Music Conference din acest an a avut ca temă generală explorarea intersecției dintre științe, tehnologie, inginerie și matematică (STEM skills) și world music și a avut ca scop reuniunea de muzicologi, profesori și artiști din Europa și nu numai pentru a facilita comunicarea, învățarea continuă și dezvoltarea academică.
http://worldmusicconference.co.uk/



Citește mai mult: http://www.nirmal-art.com/news/muzicologul-cleopatra-david-si-solista-ioana-marin-la-world-music-conference-din-wolverhampton-marea-britanie/

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Serghei Rahmaninov: Vecerniile Op. 37

Creaţia religioasă a lui Serghei Rahmaninov cuprinde Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur Op. 31 şi Vecerniile Op. 37, mărturii ale legăturii spirituale a compozitorului cu tradiţia ortodoxă rusă. Vecerniile sunt scrise în contextul obligaţiilor profesionale pe care Rahmaninov le avea în calitate de inspector  de muzică la Liceul nobiliar pentru fete din Moscova, poziţie în care trebuia să organizeze de evenimente muzicale pentru susţinerea materială a armatei ruse. Lucrarea fructifică cercetările realizate de compozitor sub îndrumarea lui Stepan Smolensky (căruia i-a şi dedicat acest opus), a manuscriselor de muzica religioasă rusească din secolele al X-lea, al XI-lea. Aceste cercetări se înscriu într-un curent de explorare a muzicii sacre ruse iniţiat de Ceaikovski. Vecerniile (de fapt muzica pentru Vecernie şi Utrenie ) au fost compuse în 1915 şi definitivate în doar două săptămâni, primind recunoaşterea criticilor şi a publicului şi, spre deosebire de Liturghie, acceptate

Dragă securistule,

Te cunosc de mult timp. M-ai vegheat încă de la concepţie. Mi-ai fost aproape şi ţi-am simţit ochiul vigilent în fiecare moment al vieţii mele, însă uneori situaţia ţi-a mai scăpat de sub control. Ţi-am simţit grija şi contribuţia la devenirea mea. Tu ai reuşit multe. Ai reuşit sa te strecori între soţ şi soţie, între frate si soră. Combini şi dezbini după bunul plac. Otrăveşti minţi şi suflete şi reuşeşti să-l faci şi pe un sfânt să se îndoiască de sine. Mi-ai fost coleg, învăţător, şef, amic, admirator, băgător în seamă, vecin, pisălog, hărţuitor. Ştiu ca nu ai vrut să-mi faci rău. Când eram mică, te interesau doar banii părinţilor mei. De asta de la 6 la 10 ani m-ai oprimat, m-ai descurajat, m-ai umilit şi ai pus graniţe creativităţii mele. De asta nu pedepseai pe copilul altui securist care aproape mă desfigurase. Tu ai fost permanent demonul care îmi descuraja părinţii. Tu le spuneai ca este o prostie să investească în proprii copii, lăsându-mă fără sprijin când aveam mai mare

Dictatura morţii

Nu, nu este vorba de Coreea de Nord, nici de Statul Islamic, nici măcar de Mama Rusie. Nu este vorba nici despre masoni, Biserica Catolica,  sionişti, reptilieni şi alte trăsnăi din teoriile conspiraţiei. Vedem pe posturile TV un soi de justiţie. Cazuri de corupţie, trafic de influenţă, tot felul de ilegalităţi ai căror autori (prezumtivi) sunt cercetaţi, poate condamnaţi. Există şi un organism care se ocupă de acest lucru. Dar ce se întâmplă în cazul incompetenţei? Incompetenţa nu este ilegală. Lucrurile merg şnur în acest caz. Lipsa  de strategie decurge din lipsa de viziune, care, la rândul ei, decurge din lipsa de idealuri. Oamenii fără idealuri (idealurile nu se referă la realizări personale) sunt oameni morţi. Suntem conduşi de oameni morţi, carcase biologice funcţionând pe bază de impulsuri electromagnetice, umplute cu mici interese ridicate la rang de obiective strategice.  Morţii nu vor face nimic pentru că nu-şi pot imagina nimic mai mult decât propria lor experienţă