Treceți la conținutul principal

Biography

Cleopatra David was born into an old family of Romanian intellectuals and artists. In recent years, the soprano has focused her career on strengthening the independent cultural sector in Romania, particularly in opera production. Her lyrical voice, with its unique timbre, has been admired on numerous stages in Romania, Italy, Finland, Armenia, France, the United Kingdom, and India. She is also frequently invited to give masterclasses and vocal technique workshops.

She earned her PhD in Music in 2010 under the mentorship of composer Octavian Nemescu and was awarded First Prize at the EUbyLakes Artistic Residency, organized with the support of the European Commission. In 2024, she carried out an extensive artistic residency project at Cité Internationale des Arts in Paris, after winning the George Enescu Artistic Residency Grant, offered by the Romanian Cultural Institute.

Cleopatra David is a member of the George Enescu Philharmonic in Bucharest, where, in collaboration with three colleagues, she developed the project that led to the European Heritage Label being awarded to the Romanian Athenaeum. Among her most notable collaborations are those with conductors Alexander Walker, Aleksandr Dmitriev, Ciprian Teodorașcu, Gheorghe Iliuță, Jin Wang, and others.

 

"And everything is wrapped in the enchanting music of Bach, performed by the ever-fresh and inventive soprano Cleopatra David… You can never get enough of Cleopatra’s voice."

— Călin Hera, "I was at ‘Bach, Office Colleague.’ From BWV to BMW"

"A reunion with soprano Cleopatra David, with the same well-known confidence, whose vocal qualities are, once again, excellently complemented by her theatrical performance."

— Dana Cristescu, Presshub

"Remarkable vibrato from Cleopatra David, with a frequency and amplitude modulation so well-balanced that it avoids the unwanted romantic passion in this style of music."

— Marcel Frandeș, LiterNet.ro

"Cleopatra David captivated in both roles, delivering a charming artistic performance and achieving a beautiful musical symbiosis with the other artists, including the instrumental ensemble."

— UZPR.ro, ‘Bach, Office Colleague’ – A highly successful Bach comedy at Casa Bolintineanu

 

"Soprano Cleopatra David sang with great grace."

— Marcel Frandeș, LiterNet.ro, La Serva Padrona by Pergolesi – A modern musical intermezzo, premiere at Sala Dalles

Cleopatra David s-a născut într-o veche familie de intelectuali și artiști români. Cariera sopranei s-a concentrat, în ultimii ani, pe consolidarea sectorului cultural independent din România, cu predilecție în producţia de operă. Vocea sa lirică și cu o timbralitate unică a fost admirată pe numeroase scene din România, Italia, Finlanda, Armenia, Franța, Marea Britanie și India și este solicitată să susțină masterclassuri și workshopuri de tehnică vocală. A obţinut titlul de Doctor în anul 2010 sub îndrumarea compozitorului Octavian Nemescu și este câștigătoarea Premiului I la rezidența artistică EUbyLakes organizată cu sprijinul Comisiei Europene. În anul 2024 a desfășurat un amplu proiect de rezidență artistică la Cité Internationale des Arts din Paris în urma câștigării Bursei George Enescu oferită de Institutul Cultural Român. Este angajată a Filarmonicii George Enescu din Bucureşti unde, în colaborare cu încă trei colegi, a realizat proiectul care a adus Marca Patrimoniului European pentru Ateneul Român. Printre cele mai importante colaborări, se numără cele cu dirijorii Alexander Walker, Aleksandr Dmitriev, Ciprian Teodorașcu, Gheorghe Iliuță, Jin Wang ș a.

„Iar totul e învăluit în muzica fermecătoare a lui Bach, interpretată de mereu proaspăta și inventiva soprană Cleopatra David ….  De vocea Cleopatrei nu te poți sătura. “ Călin Hera, Am fost la „Bach, colegul de birou”. De la BWV la BMW

“O reîntâlnire cu soprana Cleopatra David, cu aceeași siguranță bine cunoscută și ale cărei calități vocale sunt, încă odată, excelent completate de performanțele teatrale.” Dana Cristescu, Presshub

“Remarcabil vibrato-ul Cleopatrei David, cu o modulație de frecvență și amplitudine dozate astfel, încât să se evite pasionalitatea romantică nedorită stilistic, referitor la o astfel de muzică”.  (Marcel Frandeș, Premiera teatrului muzical Bach, colegul de birou, la Casa Bolintineanu - The Villa din București.) LiterNet.ro

“Cleopatra David a fascinat în ambele roluri, demonstrând o prestație artistică fermecătoare și realizând o simbioză muzicală frumoasă cu ceilalți artiști, inclusiv cu ansamblul instrumental.” „Bach, colegul de birou” – comedie din muzică de Bach, de mare succes, la Casa Bolintineanu, https://uzpr.ro/

“Soprana Cleopatra David a cântat cu multă grație” (Marcel Frandeș, La Serva Padrona de Pergolesi - un modern intermezzo muzical, în premieră, la Sala Dalles) LiterNet.ro

 


Postări populare de pe acest blog

Tataie, de ce sunt războaie în lume?

Aveam vreo patru sau cinci ani când am înțeles ce este un război. La televizor era plin de filme de propagandă, iar la radio de piese de teatru, multe cu acțiunea în timpul celui de al Doilea Război Mondial.   În anii comunismului, am crescut, ca mai toată lumea din generația mea, cu bunicii. Ca orice copil, mă mai strâmbam când mâncarea avea alt gust, când în loc de smântânică era iaurt, sau când mai aveam de trecut printr-un fel de mâncare până să ajung la prăjituri. Bunica zicea atunci, cu accentul ei de peste Prut: „Îți cei osândă!“, iar bunicul a izbucnit la un moment dat:  “Eu am văzut om mort de foame!“. Uneori, bunicul mai pomenea cuvântul „război“, el fiind veteran, iar la radio auzisem despre conflictul dintre Iran și Irak. Înțelegeam că este ceva cumplit, distructiv, că oamenii omoară oameni, dar nu vedeam rațiunea din spatele unor astfel de acțiuni. L-am întrebat: „Tataie, de ce sunt războaie în lume?” Și a răspuns: „Pentru că oamenii se ceartă. Mă cert eu cu t...

Cinci locuri de meditație la Paris

Am trecut cu toții prin câteva săptămâni tensionate, în care am funcționat mai mult pe pilot automat, fără să știm cum va arăta viitorul apropiat. Astăzi, mi-am amintit că viața mea arăta cândva altfel și avea o puternică influență franceză. V-am promis că vă voi purta alături de mine prin muzeele și galeriile de artă ale Parisului, iar acum vreau să îmi respect această promisiune. Când simțeam nevoia unei „cure de frumusețe,” locul meu preferat era Musée d’Orsay. Deși Luvrul este impresionant, copleșitor prin diversitatea colecțiilor sale – de la începuturile civilizației până la impresionism – am simțit că la final de zi rămân în minte doar câteva imagini clare - Mona Lisa, lucrările lui Giotto sau Botticelli, și desigur, celebra Venus din Milo – și dureri de picioare. Muzeul este imens. În momentul în care treci pe lângă el ai impresia că nu se mai termină. Sunt 16 km de galerii de artă. În ultima mea zi la Paris, am ținut neapărat să revizitez  Muzeul Cluny , dedicat artei medi...

Un artist român la Paris

M-am întors după cele trei luni petrecute în capitala Franței, probabil cel mai relevant oraș pentru cultura și evoluția societății europene din ultimele trei secole. Pe cât de multă lumină are, pe atât de multe umbre ascunde Parisul. Am pătruns într-o comunitate de artiști independenți, unde mi-am găsit cu greu locul, întrucât majoritatea erau din alte zone stilistice și se ocupau în special de artele vizuale, iar eu sunt un muzician clasic în plină carieră și care lucrează la cel mai înalt nivel în România. Însă s-au conturat câteva colaborări și în acele circumstanțe   Organizarea recitalurilor în Franța a fost o provocare din mai multe motive. Când ajungi într-un loc nou, pe care abia începi să-l cunoști și unde știi că va trebui să te ridici la un anumit nivel, presiunea e imensă. Multe nopți au fost nedormite din această cauză. Am mai avut și ghinionul să ajung în perioada de concedii, iar graficul meu conținea activități exact în acel timp! Am descoperit destul de târziu că ...