Treceți la conținutul principal

Protestul din 9 mai 2015: impotriva despaduririlor abuzive/ 9th of May 2015, Protest Against Abusive Forest Cutting in Romania

Astăzi, 9 mai 2015, au avut loc proteste în multe orase din țara și din străinătate, acolo unde sunt comunități de români, împotriva defrișărilor mai mult sau mai putin acoperite de legislatia româneasca, dar mai ales de corupția autorităților, realizate de firmele austriece. 
S-a manifestat și pentru susținerea  Institutului "Cantacuzino".

 Printre vedete, au fost Oana Pellea, Irina Iordachescu si Marcel Iureș. Președintele țării ne-a susținut.... din cuvinte, de pe Facebook. Protestele vor continua până când noul Cod Silvic va interzice defrișările și va reglementa modul în care pot fi tăiați copacii, astfel încât dezastrele care au avut loc până în prezent să nu se mai repete.

Traseul în București a fost: Herăstrău - Guvern - Cotroceni - Parlament


Today, on the 9th of May 2015, Romanians wither in their own country or abroad protested against land clearance, which is more or less supported either by the Romanian legislation, either by the corrupted authorities, in the benefit of Austrian businessmen.
We also supported the "Cantacuzino" Medical Research Institute. 

Between the stars, we could see actrice Oana Pellea, actor Marcel Iureș or soprano Irina Iordachescu, who also performed the National Anthem in front of the Government building.
The President supported us...by words...on Facebook. 

The protests will go on until the legislation will forbid and condemn the disaster that took place in the last 25 years.  

The route in Bucharest was: Herastrau Park - Government - President office- Parliament

  







































Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Eveniment muzical şi editorial: lansarea partiturii „Pomenire. Un Recviem Românesc” de Ştefan Niculescu

A XVII-a ediţie a Săptămânii Muzicii Contemporane a constituit prilejul lansării partiturii „Pomenire. Un recviem românesc” aparţinând compozitorului şi academicianului Ştefan Niculescu în foyerul sălii de concerte a Societăţii Române de Radiodifuziune, eveniment urmat de audiţia lucrării în interpretarea Orchestrei Naţionale Radio, a Corului Academic Radio (condus de Dan Mihai Goia) şi a basului Pompei Hărăşteanu sub bagheta tânărului dirijor Tiberiu Soare. Realizată în condiţii grafice deosebite într-o veritabilă ediţie de lux, lucrarea a fost întâmpinată cu entuziasm de colegii de breaslă ai autorului, aceştia salutând iniţiativa Editurii Academiei Române pentru care tipărirea partiturii reprezintă o premieră. La lansare au luat cuvântul autorul, compozitorii Liviu Dănceanu, Dan Dediu, muzicologii Despina Petecel Theodoru şi Laura Manolache precum şi dirijorii Horia Andreescu, Tiberiu Soare şi Dan Mihai Goia, aceştia fiind implicaţi direct în realizarea actului artistic. Compozito

La Serva Padrona joacă în deplasare la Craiova

Sâmbătă, 14 octombrie, la ora 19.00 spectacolul independent de operă La Serva Padrona se va juca pe scena Cercului Militar din Craiova în cadrul Festivalului Internațional Elena Teodorini organizat de Opera Română Craiova.   Nu am apucat în nici o postare din social media să mulțumesc acestei instituții pentru invitație și pentru întreg sprijinul pe care ni-l oferă pentru ca spectacolul să se desfășoare cu succes, dar o fac acum. Între timp, am acordat un interviu telefonic domnului Florin Firu pentru Radio România Acrualități, așa cum a făcut și regizorul spectacolului, Alexandru Pătrașcu aici . Deci jucăm în deplasare, iar scorul interviurilor este 1:1  Mai sunt încă bilete și se pot achiziționa online aici:  https://iticket.ro/event/ticket/la-serva-padrona Transcriu în următoarele rânduri gândurile împărtășite cu ascultătorii Radio România Actualități Radio România Actualități:  Festivalul internațional “Elena Teodorini”, organizat de Opera Română Craiova, propune sâmbăta viitoare,

Serghei Rahmaninov: Vecerniile Op. 37

Creaţia religioasă a lui Serghei Rahmaninov cuprinde Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur Op. 31 şi Vecerniile Op. 37, mărturii ale legăturii spirituale a compozitorului cu tradiţia ortodoxă rusă. Vecerniile sunt scrise în contextul obligaţiilor profesionale pe care Rahmaninov le avea în calitate de inspector  de muzică la Liceul nobiliar pentru fete din Moscova, poziţie în care trebuia să organizeze de evenimente muzicale pentru susţinerea materială a armatei ruse. Lucrarea fructifică cercetările realizate de compozitor sub îndrumarea lui Stepan Smolensky (căruia i-a şi dedicat acest opus), a manuscriselor de muzica religioasă rusească din secolele al X-lea, al XI-lea. Aceste cercetări se înscriu într-un curent de explorare a muzicii sacre ruse iniţiat de Ceaikovski. Vecerniile (de fapt muzica pentru Vecernie şi Utrenie ) au fost compuse în 1915 şi definitivate în doar două săptămâni, primind recunoaşterea criticilor şi a publicului şi, spre deosebire de Liturghie, acceptate