Treceți la conținutul principal

Cum am ajuns să cânt operă

Fiecare om are un vis, care este creionat încă din copilărie. Mulți își doresc să urmeze profesii care îi fascinează, dar pe care nu au curaj să le practice sau să se pregătească pentru ele în viața adultă. Alții merg în zona familiarului, alegând profesiile părinților sau bunicilor. Generația părinților noștri, născuți imediat după Al Doilea Război Mondial, nu a avut prea multe șanse, unii nici măcar nu au avut acces al învățământul superior, însă, o dată cu Revoluția, pentru noi s-au deschis multe uși.

Ca majoritatea copiilor crescuți în perioada comunistă, de mine au avut grijă bunicii, așa că a crescut la țară. La televizor erau, pe vremea aceea, programe de varietăți, așa că ne uitam cu toții la emisiuni în care erau prezente fragmente din opere, operete, sau balet. Țin minte cât îi plăceau bunicii ținutele Elvirei Cârje! Erau și multe filme biografice, așa că am urmărit cu plăcere serialul despre Johann Sebastian Bach. Dar prima operă pe care am văzut-o integral a fost Carmen. Nu țin minte distribuția. Aveam cinci ani și nu puteam urmări subtitrarea, dar muzica, ah, muzica aceea seducătoare mi-a rămas în memorie imediat! Și cât am mai plâns la final când Don Jose a ucis-o pe Carmen și cât l-am urât pe Don Jose pentru asta! Da, doar cinci ani! Dar eu deja avea microbul muzicii în sânge și cântam cât era ziua de lungă. Visul de a cânta operă începuse încă de când avea trei (!!!) ani, pentru că adoram vocile impostate și melodicitatea elevată a muzicii clasice. Sunt fericită astăzi că nu am abandonat acest vis, deși drumul a fost greu și întortocheat. O să vă povestesc altă dată despre el. Acum...varianta scurtă.

Am început școala de muzică la șase ani, am învățat vioară, dar antrenamentul vocal a început mult mai târziu, când a ajus în Târgoviste, orașul meu natal, o profesoară cu studii de canto. Absolvirea Conservatorului nu este o garanție că vei face carieră, talentul nici atât și nici profesionalismul nu îți oferă mari speranțe. Este...complicat.

Dar, cât timp nu te plângi și mergi înainte, în cele din urmă ajungi la destinație. 


Debutul ca solist de operă la-m făcut la Opera Comică pentru Copii în anul 2015, iar din 2022 am constituit o echipă de profesioniști și împreună realizăm producții operatice independente. La Serva Padrona a fost primul nostru spectacol, urmat, în 2024, de Bach, colegul de birou. Am participat cu ambele proiecte la Festivalul Elena Teodorini și la Summitul Muzical European. Puteți vedea aici informații despre ce fac cei care iubesc opera atât de mult încât ajung producători.

 Unii ați reușit să participați la spectacolele noastre, dar cei mai mulți dintre voi, nu.

Aș dori să știu ce reprezintă pentru voi opera. Așa că vă voi ruga, pe cei care nu ați făcut-o deja, să completați formularul făcut de mine, pe care îl găsiți la acest link

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cinci locuri de meditație la Paris

Am trecut cu toții prin câteva săptămâni tensionate, în care am funcționat mai mult pe pilot automat, fără să știm cum va arăta viitorul apropiat. Astăzi, mi-am amintit că viața mea arăta cândva altfel și avea o puternică influență franceză. V-am promis că vă voi purta alături de mine prin muzeele și galeriile de artă ale Parisului, iar acum vreau să îmi respect această promisiune. Când simțeam nevoia unei „cure de frumusețe,” locul meu preferat era Musée d’Orsay. Deși Luvrul este impresionant, copleșitor prin diversitatea colecțiilor sale – de la începuturile civilizației până la impresionism – am simțit că la final de zi rămân în minte doar câteva imagini clare - Mona Lisa, lucrările lui Giotto sau Botticelli, și desigur, celebra Venus din Milo – și dureri de picioare. Muzeul este imens. În momentul în care treci pe lângă el ai impresia că nu se mai termină. Sunt 16 km de galerii de artă. În ultima mea zi la Paris, am ținut neapărat să revizitez  Muzeul Cluny , dedicat artei medi...

Scrisoare de dragoste : mai mult decât un concert, o experiență imersivă Belle Époque

  Într-o metropolă în care orchestrele tradiționale definesc agenda culturală prin stagiuni permanente și repertorii standardizate, concertul Scrisoare de dragoste de la Biserica Anglicană propune o experiență artistică diferită, translatând măiestria interpretativă intr-un concept inovator, ce depășește tiparele și convențiile lumii muzicii clasice. Pe 15 martie, vom călători în universul lui Mahler, cu toată   frumusețea efervescentă a romantismului și rafinamentul Belle Époque, într-un decor arhitectural al începutului de secol XX. Concertul „Scrisoare de dragoste” devine astfel o aventură multisenzorială în care muzica spune o poveste despre iubire, căutare spirituală și idealurile umane. Dacă marile săli de concerte impresionează prin amploare sonoră, concertul nostru surprinde esența subtilă a muzicii romantice și o aduce în intimitatea ascultătorului. Programul include selecțiuni din Simfonia nr. 4 și celebrul Adagietto din Simfonia nr. 5 de Gustav Mahler, lucrări ...

Valentine's sau Dragobete?

Sărbătoarea iubirii, sărbătoarea îndrăgostirii, cu rădăcini în Creștinismul timpuriu, ziua Sfântului Valentin, despre care se spune că era preot și căsătorea soldații romani în secret, a devenit un festival al cumpărăturilor în veritabilă competiție cu perioada Crăciunului. Dragobete are origini precreștine, iar legenda spune că era fiul Babei Dochia, iar obiceiurile au legătură cu logodna și cu sosirea primăverii. Astfel că două celebrări legate de întemeierea familiei, una creștină și una păgână, au devenit curse de shopping, imagini ale romantismului cu orice preț sau ale unei tradiții fabricate. Pe care să o alegem? Nici una! Pentru că iubirea nu este limitată la două zile pe an și nu este rezervată doar pentru cupluri. Profesorul meu de română din liceu comenta la un moment dat:   Iubirea despre care Dante a spus că "mișca Soarele și celelalte stele" nu este cea dintre Ion și Măria.  Pentru cei care încă nu și-au găsit „jumătatea”, nicio problemă! Nu este nevoi...