Treceți la conținutul principal

100 de ani de revoluție muzicală la Paris. Neoclasicism și experiment cu Cleopatra David și Sarah Hoyt

Conservatorul de muzică Marietta Alboni din Paris împreună cu Fundația Falret organizează duminică, 29 septembrie, ora 17.00 la OEuvre Falret din Paris, recitalul Néoclassicisme et Expérimentation susținut de soprana română Cleopatra David împreună cu pianista Sarah Hoyt (Canada). Programul serii cuprinde lucrări de G. Enescu, D. Milhaud, I. Stravinski, H. Nafylian și B. Britten. Concertul este organizat în cadrul proiectului Paralele și Interferențe în Muzica Franceză și Românească a Secolului XX realizat de Cleopatra David ca titular al Bursei George Enescu oferită de Institutul Cultural Român.

Parteneri: Institutul Cultural Român și Cité internationale des arts





Dacă la Centrul Georges Pompidou se sărbătoresc în această perioadă 100 de ani de artă suprarealistă, noi vom celebra, prin concertul de la OEuvre Falret, 100 de ani de revoluție muzicală! Neoclasicism și experiment este titlul recitalului pe care îl voi susține împreună cu Sarah Hoyt, care propune o explorare a modului în care mari compozitori au redefinit muzica secolului XX,  într-un demers complex de imbricare a tradiției și inovației. Dacă recitalul anterior era definit de atmosfera contemplativă și introspectivă a impresionismului, acum ne aflăm în plină expansiune de procedee și mijloace tehnice și de expresie. Invităm publicul să experimenteze aceste noi dimensiuni care alcătuiesc parțial realitatea muzicală a timpului nostru. C D

 

Cariera Cleopatrei David s-a concentrat, în ultimii ani, pe consolidarea sectorului cultural independent din România, în special pe producţia de operă. Împreună cu regizorul Alexadru Pătraşcu a pus în scenă spectacolele La serva padrona şi Bach, colegul de birou, ambele fiind invitate la evenimente internaţionale. Este angajată a Filarmoncii George Enescu din Bucureşti unde, în colaborare cu încă trei colegi, a realizat proiectul care a adus Marca Patrimoniului European pentru Ateneul Român.

Artista a obţinut titlul de doctor în anul 2010 sub îndrumarea compozitorului Octavian Nemescu la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti. A cântat şi a susţinut masterclassuri în România, Marea Britanie, Franţa, Italia, Finlanda, Armenia şi India. Participă cu prezentări la conferinţe internaţionale şi publică articole şi studii în reviste de specialitate. Rezidenţa de la Paris va aduce, pe lângă valorizarea muzicii româneşti şi o nouă privire asupra creaţiei enesciene, o abordare diversificată şi integrată a actului creator, consolidând astfel legăturile între diferite tradiţii şi perspective artistice.


Pianista Sarah Hoyt a concertat în toată Europa și în Canada, atât ca solistă, cât și în ansambluri camerale. Parcursul său academic eclectic și curiozitatea artistică au determinat-o să se implice în numeroase proiecte interdisciplinare, care îmbină muzica, filosofia și arta vizuală. Originară din Edmonton, Alberta, Canada, Sarah a obținut mai multe diplome: o licență în științe biologice de la Universitatea din Alberta, un master în urbanism de la Școala de Urbanism din Paris, este absolventa Școlii Normale de Muzică Alfred Cortot din Paris și a Universității din Montreal (pian). Printre mentorii săi se numără Jeannine Bonjean, Michael Wladkowski, Devy Erlie și Marc Durand și a participat la numeroase rezidențe artistice cum sunt cele de la Cité Internationale des Arts din Paris, sau The Banff Centre A participat ca solistă în cadrul unor programe de valorizare a patrimoniului cultural European, așa cum sunt conceptul artistului canadian Patrick Bernatchez, intitulat Piano Orbital, sau propriul proiect video Piano Four Hands, care juxtapune și suprapune mai multe versiuni ale Preludiului nr. 1 în Do major de Bach, filmat de-a lungul mai multor ani și prezentat în diverse galerii de artă. Activitatea concertistică este completată de promovarea compozitorilor canadieni în Europa, interpretând lucrări de Claude Vivier, Alexina Louie, Samuel Andreyev și Samy Moussa.

 

Duminică 29 septembrie, ora17  

l’OEuvre Falret, 50, rue du Théâtre 75015 Paris 

Bilete: https://www.helloasso.com/associations/les-amis-du-conservatoire-de-musique-marietta-alboni/evenements/neo-classicisme-et-experimentation

Contact 

Conservatorul Marietta Alboni

conservatoirealboni@gmail.com

tél : +331 42 50 85 55 

https://conservatoirealboni.com/


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Scrisoare de dragoste : mai mult decât un concert, o experiență imersivă Belle Époque

  Într-o metropolă în care orchestrele tradiționale definesc agenda culturală prin stagiuni permanente și repertorii standardizate, concertul Scrisoare de dragoste de la Biserica Anglicană propune o experiență artistică diferită, translatând măiestria interpretativă intr-un concept inovator, ce depășește tiparele și convențiile lumii muzicii clasice. Pe 15 martie, vom călători în universul lui Mahler, cu toată   frumusețea efervescentă a romantismului și rafinamentul Belle Époque, într-un decor arhitectural al începutului de secol XX. Concertul „Scrisoare de dragoste” devine astfel o aventură multisenzorială în care muzica spune o poveste despre iubire, căutare spirituală și idealurile umane. Dacă marile săli de concerte impresionează prin amploare sonoră, concertul nostru surprinde esența subtilă a muzicii romantice și o aduce în intimitatea ascultătorului. Programul include selecțiuni din Simfonia nr. 4 și celebrul Adagietto din Simfonia nr. 5 de Gustav Mahler, lucrări ...

Valentine's sau Dragobete?

Sărbătoarea iubirii, sărbătoarea îndrăgostirii, cu rădăcini în Creștinismul timpuriu, ziua Sfântului Valentin, despre care se spune că era preot și căsătorea soldații romani în secret, a devenit un festival al cumpărăturilor în veritabilă competiție cu perioada Crăciunului. Dragobete are origini precreștine, iar legenda spune că era fiul Babei Dochia, iar obiceiurile au legătură cu logodna și cu sosirea primăverii. Astfel că două celebrări legate de întemeierea familiei, una creștină și una păgână, au devenit curse de shopping, imagini ale romantismului cu orice preț sau ale unei tradiții fabricate. Pe care să o alegem? Nici una! Pentru că iubirea nu este limitată la două zile pe an și nu este rezervată doar pentru cupluri. Profesorul meu de română din liceu comenta la un moment dat:   Iubirea despre care Dante a spus că "mișca Soarele și celelalte stele" nu este cea dintre Ion și Măria.  Pentru cei care încă nu și-au găsit „jumătatea”, nicio problemă! Nu este nevoi...

Când liniștea are subtitrare

Nu am putut funcționa niciodată în zgomot. Nu cel sonor — ci acel zgomot mental, difuz, apăsător, care vine dintr-o informare haotică, dintr-un flux de opinii mai tare decât realitatea însăși. Pentru mine, „normalitatea” nu a însemnat niciodată jurnalul de la ora 19. Obiceiul de a urmări știri sau talk-show-uri apare doar în prag de alegeri, în vreme de criză sau revoltă — Colectiv, Ordonanța 13, războiul din Ucraina. Diminețile mele încep, de ani buni, cu jurnale în franceză sau reportaje în germană. Nu e un simplu capriciu cultural, ci o necesitate profesională, iar conectarea la spațiul european — și mai ales francofon, în ultimii ani — e parte din munca mea și din identitatea mea de artist. Uneori încerc să gândesc în franceză, alteori în germană — în funcție de perioada de studiu sau de contextul în care lucrez. Dar mereu este vorba despre un alt nivel de înțelegere: mai adânc,  lucid, ancorat în sens. Serile se încheiau cu teatru radiofonic — un obicei de a adormi în compania...