Treceți la conținutul principal

SANGIT CHAMBER ENSEMBLE CONCERTEAZA IN BISERICA CONGREGATIO JESU DIN POPESTI LEORDENI

Moment de meditație și rugăciune adresat Sfintei Fecioare Maria


În așteptarea Sărbătorii Invierii Domnului Asociaţia culturală “Nirmal Art” organizează duminică 2 aprilie 2017, ora 18.30 la Biserica Institutului Congregatio Jesu (Manastirea Sf. Agnes), ora 18.30 din Popești-Leordeni un concert extraordinar susținut de Sangit Chamber Ensemble în care va fi interpretată lucrarea Stabat Mater de Giovanni Battista Pergolesi.
Adresa: Prelungirea Oltenitei, Nr. 6 (Popesti-Leordeni)
Intrarea este liberă.

Stabat Mater Dolorosa este considerat unul dintre cele mai importante imnuri ale Bisericii Romano-Catolice, bazat pe versetul din Evanghelia dupa Luca în care este evocată profeția lui Simeon despre Sfânta Fecioară Maria: “Şi prin sufletul tău va trece sabie, ca să se descopere gândurile din multe inimi.” (Luca 2:35). Imnul a fost creat in secolul al XIII-lea și a fost atribuit lui Jacopone da Todi (1230-1306). Imnul surprinde tabloul Sfintei Fecioare, Maica lui Dumnezeu –Mântuitorul, în fața calvarului suferit de Fiul Său și are în final o rugăciune adresată Mângâietorului, Sfintei Fecioare, pentru salvarea sufletului credinciosului.

În data de 2 aprilie vom asculta versiunea componistică a lui Giovanni Battista Pergolesi a acestei rugăciuni, scrisă în 1736 pentru soprană, alto, corzi și continuo. Va fi un concert de muzică sacră în care eleganța barocului și bogăția timbrurilor se vor îmbina într-un produs artistic remarcabil, un moment de meditație și rugăciune adresate Sfintei Fecioare Maria.
Sangit Chamber Ensemble are în componență artiști profesioniști din instituțiile bucureștene și va concerta în 2 aprilie în formula:
Cleopatra David – soprană
Alexandrina Vizitiu – mezzosoprana
 Anne Marie Ene - vioară
Natalia Pancec - vioara
Monica Vlad - voara
Mircea Lazăr - vioară
Cornelia Petroiu - viola
Mihai Vartosu - orga
Bogdan Popa - violoncel
Dominic Nedelcu - contrabas
Conducerea muzicala: Dominic Nedelcu

Ansamblul a debutat în decembrie 2008 cu prima audiţie în România a lucrării Gloria in excelsis Deo de G. Fr. Händel. Termenul Sangit înseamnă „muzică” în limba sanscrită. Deşi relaţionarea muzicii de cameră europene cu spiritualitatea indiană ar putea părea improprie, există o explicaţie simplă pentru aceasta: muzica este inspirată de Spirit (Atma în sanskrită), iar expresia sa este universală. Sangit Chamber Ensemble îşi propune să meargă dincolo de dimensiunea estetică a muzicii către cea spirituală. Repertoriul conţinea la început lucrări clasice şi baroce, însă datorită cunoaşterii şi experienţei pe care soliştii  le au în domeniul muzicii clasice indiene, concertele includ acum şi această străveche artă.

Asociația Culturală Nirmal Art este organizatoarea evenimentelor de succes Turneul Național Comorile Persiei (ianuarie 2017), Gala muzicilor tradiționale organizată la Catedrala Sf. Iosif din București și a Festivalului Primăvara Spirituliui. Este alătuită din profesioniști în domeniul culturii care și-au propus să împrospăteze peisajul cultural românesc cu proiecte interesante, inovative și atractive, promovând arta autentică și spiritualitatea.

Asociaţia  Culturală “Nirmal Art”
CIF 34114212
asociatia.nirmal.art@gmail.com
http://nirmal-art.com
   +40721433018
Pentru donaţii


IBAN: RO65BTRLRONCRT0300219501, Banca Transilvania

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Scrisoare de dragoste : mai mult decât un concert, o experiență imersivă Belle Époque

  Într-o metropolă în care orchestrele tradiționale definesc agenda culturală prin stagiuni permanente și repertorii standardizate, concertul Scrisoare de dragoste de la Biserica Anglicană propune o experiență artistică diferită, translatând măiestria interpretativă intr-un concept inovator, ce depășește tiparele și convențiile lumii muzicii clasice. Pe 15 martie, vom călători în universul lui Mahler, cu toată   frumusețea efervescentă a romantismului și rafinamentul Belle Époque, într-un decor arhitectural al începutului de secol XX. Concertul „Scrisoare de dragoste” devine astfel o aventură multisenzorială în care muzica spune o poveste despre iubire, căutare spirituală și idealurile umane. Dacă marile săli de concerte impresionează prin amploare sonoră, concertul nostru surprinde esența subtilă a muzicii romantice și o aduce în intimitatea ascultătorului. Programul include selecțiuni din Simfonia nr. 4 și celebrul Adagietto din Simfonia nr. 5 de Gustav Mahler, lucrări ...

Valentine's sau Dragobete?

Sărbătoarea iubirii, sărbătoarea îndrăgostirii, cu rădăcini în Creștinismul timpuriu, ziua Sfântului Valentin, despre care se spune că era preot și căsătorea soldații romani în secret, a devenit un festival al cumpărăturilor în veritabilă competiție cu perioada Crăciunului. Dragobete are origini precreștine, iar legenda spune că era fiul Babei Dochia, iar obiceiurile au legătură cu logodna și cu sosirea primăverii. Astfel că două celebrări legate de întemeierea familiei, una creștină și una păgână, au devenit curse de shopping, imagini ale romantismului cu orice preț sau ale unei tradiții fabricate. Pe care să o alegem? Nici una! Pentru că iubirea nu este limitată la două zile pe an și nu este rezervată doar pentru cupluri. Profesorul meu de română din liceu comenta la un moment dat:   Iubirea despre care Dante a spus că "mișca Soarele și celelalte stele" nu este cea dintre Ion și Măria.  Pentru cei care încă nu și-au găsit „jumătatea”, nicio problemă! Nu este nevoi...

Când liniștea are subtitrare

Nu am putut funcționa niciodată în zgomot. Nu cel sonor — ci acel zgomot mental, difuz, apăsător, care vine dintr-o informare haotică, dintr-un flux de opinii mai tare decât realitatea însăși. Pentru mine, „normalitatea” nu a însemnat niciodată jurnalul de la ora 19. Obiceiul de a urmări știri sau talk-show-uri apare doar în prag de alegeri, în vreme de criză sau revoltă — Colectiv, Ordonanța 13, războiul din Ucraina. Diminețile mele încep, de ani buni, cu jurnale în franceză sau reportaje în germană. Nu e un simplu capriciu cultural, ci o necesitate profesională, iar conectarea la spațiul european — și mai ales francofon, în ultimii ani — e parte din munca mea și din identitatea mea de artist. Uneori încerc să gândesc în franceză, alteori în germană — în funcție de perioada de studiu sau de contextul în care lucrez. Dar mereu este vorba despre un alt nivel de înțelegere: mai adânc,  lucid, ancorat în sens. Serile se încheiau cu teatru radiofonic — un obicei de a adormi în compania...