Treceți la conținutul principal

SANGIT CHAMBER ENSEMBLE CONCERTEAZA IN BISERICA CONGREGATIO JESU DIN POPESTI LEORDENI

Moment de meditație și rugăciune adresat Sfintei Fecioare Maria


În așteptarea Sărbătorii Invierii Domnului Asociaţia culturală “Nirmal Art” organizează duminică 2 aprilie 2017, ora 18.30 la Biserica Institutului Congregatio Jesu (Manastirea Sf. Agnes), ora 18.30 din Popești-Leordeni un concert extraordinar susținut de Sangit Chamber Ensemble în care va fi interpretată lucrarea Stabat Mater de Giovanni Battista Pergolesi.
Adresa: Prelungirea Oltenitei, Nr. 6 (Popesti-Leordeni)
Intrarea este liberă.

Stabat Mater Dolorosa este considerat unul dintre cele mai importante imnuri ale Bisericii Romano-Catolice, bazat pe versetul din Evanghelia dupa Luca în care este evocată profeția lui Simeon despre Sfânta Fecioară Maria: “Şi prin sufletul tău va trece sabie, ca să se descopere gândurile din multe inimi.” (Luca 2:35). Imnul a fost creat in secolul al XIII-lea și a fost atribuit lui Jacopone da Todi (1230-1306). Imnul surprinde tabloul Sfintei Fecioare, Maica lui Dumnezeu –Mântuitorul, în fața calvarului suferit de Fiul Său și are în final o rugăciune adresată Mângâietorului, Sfintei Fecioare, pentru salvarea sufletului credinciosului.

În data de 2 aprilie vom asculta versiunea componistică a lui Giovanni Battista Pergolesi a acestei rugăciuni, scrisă în 1736 pentru soprană, alto, corzi și continuo. Va fi un concert de muzică sacră în care eleganța barocului și bogăția timbrurilor se vor îmbina într-un produs artistic remarcabil, un moment de meditație și rugăciune adresate Sfintei Fecioare Maria.
Sangit Chamber Ensemble are în componență artiști profesioniști din instituțiile bucureștene și va concerta în 2 aprilie în formula:
Cleopatra David – soprană
Alexandrina Vizitiu – mezzosoprana
 Anne Marie Ene - vioară
Natalia Pancec - vioara
Monica Vlad - voara
Mircea Lazăr - vioară
Cornelia Petroiu - viola
Mihai Vartosu - orga
Bogdan Popa - violoncel
Dominic Nedelcu - contrabas
Conducerea muzicala: Dominic Nedelcu

Ansamblul a debutat în decembrie 2008 cu prima audiţie în România a lucrării Gloria in excelsis Deo de G. Fr. Händel. Termenul Sangit înseamnă „muzică” în limba sanscrită. Deşi relaţionarea muzicii de cameră europene cu spiritualitatea indiană ar putea părea improprie, există o explicaţie simplă pentru aceasta: muzica este inspirată de Spirit (Atma în sanskrită), iar expresia sa este universală. Sangit Chamber Ensemble îşi propune să meargă dincolo de dimensiunea estetică a muzicii către cea spirituală. Repertoriul conţinea la început lucrări clasice şi baroce, însă datorită cunoaşterii şi experienţei pe care soliştii  le au în domeniul muzicii clasice indiene, concertele includ acum şi această străveche artă.

Asociația Culturală Nirmal Art este organizatoarea evenimentelor de succes Turneul Național Comorile Persiei (ianuarie 2017), Gala muzicilor tradiționale organizată la Catedrala Sf. Iosif din București și a Festivalului Primăvara Spirituliui. Este alătuită din profesioniști în domeniul culturii care și-au propus să împrospăteze peisajul cultural românesc cu proiecte interesante, inovative și atractive, promovând arta autentică și spiritualitatea.

Asociaţia  Culturală “Nirmal Art”
CIF 34114212
asociatia.nirmal.art@gmail.com
http://nirmal-art.com
   +40721433018
Pentru donaţii


IBAN: RO65BTRLRONCRT0300219501, Banca Transilvania

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Eveniment muzical şi editorial: lansarea partiturii „Pomenire. Un Recviem Românesc” de Ştefan Niculescu

A XVII-a ediţie a Săptămânii Muzicii Contemporane a constituit prilejul lansării partiturii „Pomenire. Un recviem românesc” aparţinând compozitorului şi academicianului Ştefan Niculescu în foyerul sălii de concerte a Societăţii Române de Radiodifuziune, eveniment urmat de audiţia lucrării în interpretarea Orchestrei Naţionale Radio, a Corului Academic Radio (condus de Dan Mihai Goia) şi a basului Pompei Hărăşteanu sub bagheta tânărului dirijor Tiberiu Soare. Realizată în condiţii grafice deosebite într-o veritabilă ediţie de lux, lucrarea a fost întâmpinată cu entuziasm de colegii de breaslă ai autorului, aceştia salutând iniţiativa Editurii Academiei Române pentru care tipărirea partiturii reprezintă o premieră. La lansare au luat cuvântul autorul, compozitorii Liviu Dănceanu, Dan Dediu, muzicologii Despina Petecel Theodoru şi Laura Manolache precum şi dirijorii Horia Andreescu, Tiberiu Soare şi Dan Mihai Goia, aceştia fiind implicaţi direct în realizarea actului artistic. Compozito

La Serva Padrona joacă în deplasare la Craiova

Sâmbătă, 14 octombrie, la ora 19.00 spectacolul independent de operă La Serva Padrona se va juca pe scena Cercului Militar din Craiova în cadrul Festivalului Internațional Elena Teodorini organizat de Opera Română Craiova.   Nu am apucat în nici o postare din social media să mulțumesc acestei instituții pentru invitație și pentru întreg sprijinul pe care ni-l oferă pentru ca spectacolul să se desfășoare cu succes, dar o fac acum. Între timp, am acordat un interviu telefonic domnului Florin Firu pentru Radio România Acrualități, așa cum a făcut și regizorul spectacolului, Alexandru Pătrașcu aici . Deci jucăm în deplasare, iar scorul interviurilor este 1:1  Mai sunt încă bilete și se pot achiziționa online aici:  https://iticket.ro/event/ticket/la-serva-padrona Transcriu în următoarele rânduri gândurile împărtășite cu ascultătorii Radio România Actualități Radio România Actualități:  Festivalul internațional “Elena Teodorini”, organizat de Opera Română Craiova, propune sâmbăta viitoare,

Serghei Rahmaninov: Vecerniile Op. 37

Creaţia religioasă a lui Serghei Rahmaninov cuprinde Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur Op. 31 şi Vecerniile Op. 37, mărturii ale legăturii spirituale a compozitorului cu tradiţia ortodoxă rusă. Vecerniile sunt scrise în contextul obligaţiilor profesionale pe care Rahmaninov le avea în calitate de inspector  de muzică la Liceul nobiliar pentru fete din Moscova, poziţie în care trebuia să organizeze de evenimente muzicale pentru susţinerea materială a armatei ruse. Lucrarea fructifică cercetările realizate de compozitor sub îndrumarea lui Stepan Smolensky (căruia i-a şi dedicat acest opus), a manuscriselor de muzica religioasă rusească din secolele al X-lea, al XI-lea. Aceste cercetări se înscriu într-un curent de explorare a muzicii sacre ruse iniţiat de Ceaikovski. Vecerniile (de fapt muzica pentru Vecernie şi Utrenie ) au fost compuse în 1915 şi definitivate în doar două săptămâni, primind recunoaşterea criticilor şi a publicului şi, spre deosebire de Liturghie, acceptate