Treceți la conținutul principal

Primul turneu de muzică clasică persană (sufi) din România

În perioada 11 - 25 ianuarie 2017, va avea loc în România turneul "Comorile Persiei". Melodiile seducătoare ale maqamurilor vor fi brodate pe versurile poeţilor sufiţi Hafez şi Rumi. Doi muzicieni veniţi din Iran ne vor încânta cu instrumentele lor specifice:

Maestrul Saeed Dadkhah: Setar şi voce
Hossein Sanaei: Vioară, Kamancheh

Lor li se vor alătura pe rând percuţioniştii:
Avadhut Kasinadhuni (India) -tabla
Sorin Bundă (România)- tabla



Artişti invitaţi:
Anne Marie Ene  - vioară indiană
Ioana Marin – voce (muzică tradiţională românească)
Grupul de muzică bizantină Cantores Ecclesiae

Programul concertelor:
Filarmonica Braşov: 11 ianuarie 2017
Filarmonica Ploieşti: 13 ianuarie 2017
Catedrala Sf. Iosif Bucureşti: 14 ianuarie 2017 - Concert de gală
Filarmonica „Mihail Jora” Bacău – 16 ianuarie 2017
Biblioteca Municipală Oneşti: 17 ianuarie
Atheneul Popular Focşani: 18 ianuarie 2017
Centrul Cultural de Artă Tinerimea Română: 21 ianuarie

Workshop în cadrul Conferinţelor Brăiloiu
Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti: 20 ianuarie, ora 18.00

Conferinţă pe tema poeziei persane:
Biblioteca Naţională Bucureşti: 23 ianuarie

Căutam sponsori. Pentru contract şi pachet de sponsorizare:
Donaţii în contul

RO65BTRLRONCRT0300219501 deschis la  Banca Transilvania pentru Asociaţia culturală „Nirmal Art”

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Eveniment muzical şi editorial: lansarea partiturii „Pomenire. Un Recviem Românesc” de Ştefan Niculescu

A XVII-a ediţie a Săptămânii Muzicii Contemporane a constituit prilejul lansării partiturii „Pomenire. Un recviem românesc” aparţinând compozitorului şi academicianului Ştefan Niculescu în foyerul sălii de concerte a Societăţii Române de Radiodifuziune, eveniment urmat de audiţia lucrării în interpretarea Orchestrei Naţionale Radio, a Corului Academic Radio (condus de Dan Mihai Goia) şi a basului Pompei Hărăşteanu sub bagheta tânărului dirijor Tiberiu Soare. Realizată în condiţii grafice deosebite într-o veritabilă ediţie de lux, lucrarea a fost întâmpinată cu entuziasm de colegii de breaslă ai autorului, aceştia salutând iniţiativa Editurii Academiei Române pentru care tipărirea partiturii reprezintă o premieră. La lansare au luat cuvântul autorul, compozitorii Liviu Dănceanu, Dan Dediu, muzicologii Despina Petecel Theodoru şi Laura Manolache precum şi dirijorii Horia Andreescu, Tiberiu Soare şi Dan Mihai Goia, aceştia fiind implicaţi direct în realizarea actului artistic. Compozito

La Serva Padrona joacă în deplasare la Craiova

Sâmbătă, 14 octombrie, la ora 19.00 spectacolul independent de operă La Serva Padrona se va juca pe scena Cercului Militar din Craiova în cadrul Festivalului Internațional Elena Teodorini organizat de Opera Română Craiova.   Nu am apucat în nici o postare din social media să mulțumesc acestei instituții pentru invitație și pentru întreg sprijinul pe care ni-l oferă pentru ca spectacolul să se desfășoare cu succes, dar o fac acum. Între timp, am acordat un interviu telefonic domnului Florin Firu pentru Radio România Acrualități, așa cum a făcut și regizorul spectacolului, Alexandru Pătrașcu aici . Deci jucăm în deplasare, iar scorul interviurilor este 1:1  Mai sunt încă bilete și se pot achiziționa online aici:  https://iticket.ro/event/ticket/la-serva-padrona Transcriu în următoarele rânduri gândurile împărtășite cu ascultătorii Radio România Actualități Radio România Actualități:  Festivalul internațional “Elena Teodorini”, organizat de Opera Română Craiova, propune sâmbăta viitoare,

Serghei Rahmaninov: Vecerniile Op. 37

Creaţia religioasă a lui Serghei Rahmaninov cuprinde Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur Op. 31 şi Vecerniile Op. 37, mărturii ale legăturii spirituale a compozitorului cu tradiţia ortodoxă rusă. Vecerniile sunt scrise în contextul obligaţiilor profesionale pe care Rahmaninov le avea în calitate de inspector  de muzică la Liceul nobiliar pentru fete din Moscova, poziţie în care trebuia să organizeze de evenimente muzicale pentru susţinerea materială a armatei ruse. Lucrarea fructifică cercetările realizate de compozitor sub îndrumarea lui Stepan Smolensky (căruia i-a şi dedicat acest opus), a manuscriselor de muzica religioasă rusească din secolele al X-lea, al XI-lea. Aceste cercetări se înscriu într-un curent de explorare a muzicii sacre ruse iniţiat de Ceaikovski. Vecerniile (de fapt muzica pentru Vecernie şi Utrenie ) au fost compuse în 1915 şi definitivate în doar două săptămâni, primind recunoaşterea criticilor şi a publicului şi, spre deosebire de Liturghie, acceptate