Treceți la conținutul principal

Primul turneu de muzică clasică persană (sufi) din România

În perioada 11 - 25 ianuarie 2017, va avea loc în România turneul "Comorile Persiei". Melodiile seducătoare ale maqamurilor vor fi brodate pe versurile poeţilor sufiţi Hafez şi Rumi. Doi muzicieni veniţi din Iran ne vor încânta cu instrumentele lor specifice:

Maestrul Saeed Dadkhah: Setar şi voce
Hossein Sanaei: Vioară, Kamancheh

Lor li se vor alătura pe rând percuţioniştii:
Avadhut Kasinadhuni (India) -tabla
Sorin Bundă (România)- tabla



Artişti invitaţi:
Anne Marie Ene  - vioară indiană
Ioana Marin – voce (muzică tradiţională românească)
Grupul de muzică bizantină Cantores Ecclesiae

Programul concertelor:
Filarmonica Braşov: 11 ianuarie 2017
Filarmonica Ploieşti: 13 ianuarie 2017
Catedrala Sf. Iosif Bucureşti: 14 ianuarie 2017 - Concert de gală
Filarmonica „Mihail Jora” Bacău – 16 ianuarie 2017
Biblioteca Municipală Oneşti: 17 ianuarie
Atheneul Popular Focşani: 18 ianuarie 2017
Centrul Cultural de Artă Tinerimea Română: 21 ianuarie

Workshop în cadrul Conferinţelor Brăiloiu
Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti: 20 ianuarie, ora 18.00

Conferinţă pe tema poeziei persane:
Biblioteca Naţională Bucureşti: 23 ianuarie

Căutam sponsori. Pentru contract şi pachet de sponsorizare:
Donaţii în contul

RO65BTRLRONCRT0300219501 deschis la  Banca Transilvania pentru Asociaţia culturală „Nirmal Art”

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Serghei Rahmaninov: Vecerniile Op. 37

Creaţia religioasă a lui Serghei Rahmaninov cuprinde Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur Op. 31 şi Vecerniile Op. 37, mărturii ale legăturii spirituale a compozitorului cu tradiţia ortodoxă rusă. Vecerniile sunt scrise în contextul obligaţiilor profesionale pe care Rahmaninov le avea în calitate de inspector  de muzică la Liceul nobiliar pentru fete din Moscova, poziţie în care trebuia să organizeze de evenimente muzicale pentru susţinerea materială a armatei ruse. Lucrarea fructifică cercetările realizate de compozitor sub îndrumarea lui Stepan Smolensky (căruia i-a şi dedicat acest opus), a manuscriselor de muzica religioasă rusească din secolele al X-lea, al XI-lea. Aceste cercetări se înscriu într-un curent de explorare a muzicii sacre ruse iniţiat de Ceaikovski. Vecerniile (de fapt muzica pentru Vecernie şi Utrenie ) au fost compuse în 1915 şi definitivate în doar două săptămâni, primind recunoaşterea criticilor şi a publicului şi, spre deosebire de Liturghie, acceptate

Dragă securistule,

Te cunosc de mult timp. M-ai vegheat încă de la concepţie. Mi-ai fost aproape şi ţi-am simţit ochiul vigilent în fiecare moment al vieţii mele, însă uneori situaţia ţi-a mai scăpat de sub control. Ţi-am simţit grija şi contribuţia la devenirea mea. Tu ai reuşit multe. Ai reuşit sa te strecori între soţ şi soţie, între frate si soră. Combini şi dezbini după bunul plac. Otrăveşti minţi şi suflete şi reuşeşti să-l faci şi pe un sfânt să se îndoiască de sine. Mi-ai fost coleg, învăţător, şef, amic, admirator, băgător în seamă, vecin, pisălog, hărţuitor. Ştiu ca nu ai vrut să-mi faci rău. Când eram mică, te interesau doar banii părinţilor mei. De asta de la 6 la 10 ani m-ai oprimat, m-ai descurajat, m-ai umilit şi ai pus graniţe creativităţii mele. De asta nu pedepseai pe copilul altui securist care aproape mă desfigurase. Tu ai fost permanent demonul care îmi descuraja părinţii. Tu le spuneai ca este o prostie să investească în proprii copii, lăsându-mă fără sprijin când aveam mai mare

Dictatura morţii

Nu, nu este vorba de Coreea de Nord, nici de Statul Islamic, nici măcar de Mama Rusie. Nu este vorba nici despre masoni, Biserica Catolica,  sionişti, reptilieni şi alte trăsnăi din teoriile conspiraţiei. Vedem pe posturile TV un soi de justiţie. Cazuri de corupţie, trafic de influenţă, tot felul de ilegalităţi ai căror autori (prezumtivi) sunt cercetaţi, poate condamnaţi. Există şi un organism care se ocupă de acest lucru. Dar ce se întâmplă în cazul incompetenţei? Incompetenţa nu este ilegală. Lucrurile merg şnur în acest caz. Lipsa  de strategie decurge din lipsa de viziune, care, la rândul ei, decurge din lipsa de idealuri. Oamenii fără idealuri (idealurile nu se referă la realizări personale) sunt oameni morţi. Suntem conduşi de oameni morţi, carcase biologice funcţionând pe bază de impulsuri electromagnetice, umplute cu mici interese ridicate la rang de obiective strategice.  Morţii nu vor face nimic pentru că nu-şi pot imagina nimic mai mult decât propria lor experienţă