Treceți la conținutul principal

Aniversare Constantin Arvinte la Ateneul Roman

Filarmonica „George Enescu” aniversează cei 90 de ani împliniţi de compozitorul Constantin Arvinte printr-un concert de muzica româneasca ce va avea loc miercuri, 8 iunie 2016, ora 19.00  pe scena Ateneului Roman. Concertul este realizat in parteneriat cu Asociaţia "Centrul de Etica si Strategii". Cu acest prilej, Societatea Română de Televiziune reprezentată de muzicologul Elise Stan îi va decerna maestrului Constantin Arvinte Diploma de excelenţa.
Interpretează: Rodica Anghelescu (soprana), Cleopatra David (soprana), Iosif Ion Prunner (pian), Angelica Todea (pian), Nicolae Maxim (flaut), Anna Boiangiu (oboi), Stefanita Petrescu (clarinet), Cezar Moscalu (fagot), Ion Luca (corn), Ilinca Lorenz (marimba), Doina Timu Anton si Taraful Adrian Toia, Cristina Gheorghiu (solista muzica traditionala), Corul "Divina Armonie" - Dirijor Marius Firca.
In program, lucrari de Constantin Arvinte, Ciprian Porumbescu, Felicia Donceanu,. Dan Mizrahy, Florica Dimitriu, Martian Negrea, Voican Marin Ghioroiu, Anton Pann, prelucrări folclorice. Moment poetic: Voican Marin Ghioroiu, Doina Ghitescu

Compozitorul și folcloristul Constantin Arvinte a absolvit Conservatorul de Muzică și Artă Dramatică „George Enescu” din Iași, unde i-a avut ca maestri pe Antonin Ciolan și Emanuel Elenescu (dirijat de cor și orchestră) și Achim Stoica (folclor). a urmat Școala militară de muzică-dirijor de fanfară, iar între anii 1954-1957 studii de perfecționare în domeniul compoziției cu: Zeno Vancea (polifonie modală), Constantin Bugeanu (forme muzicale, instrumentație și orchestrație) și Dimitrie Cuclin (compoziție și estetică muzicală). Examenul de Stat a fost susșinut la Bucurelști cu teza Folclorul muzical românesc în creația cultă (corală) și în spectacolul scenic (ansambluri profesioniste de folclor), realizată sub  conducerea lui  Octavian Lazăr Cosma.
De-a lungul carierii sale s-a bucurat de sprijin profesional din partea unor prestigioși maeștri, printre care: D.D. Botez, Mircea Chiriac, Viorel Doboș, Victor Giuleanu, Florin Comișel, Dinu Stelian, Victor Predescu și a colaborat cu muzicieni, dirijori, maeștri coregrafi și folcloriști, ca: Marin Constantinescu, Ionel Budișteanu, George Vancu, Iacob Ciortea, Eugen Gal, Floria Capsali, Gheorghe Popescu-Județ, Gheorghe Baciu, Iacob Lascu, Tamara Cap, Emilia Comișel și alții.
A compus lucrări în genul cameral, simfonic, muzica pentru famfară, muzică de scenă, dar mai ales lucrări corale de inspirație folclorică. Este, de altfel, un cercetător în domeniul folcorului muzical românesc și realizatorul unor valoroase culegeri de folclor.

Bilete: la casa de bilete a Ateneului Român,  Str. Constantin Esarcu
Telefon: 021 315 68 75

Program:
Luni     Închis
Marti - Vineri    12:00 - 19:00
Sambata - Duminica    16:00 - 19:00 (doar dacă sunt concerte în aceste zile)
Matinee duminicale      10:00 - 11:00

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dictatura morţii

Nu, nu este vorba de Coreea de Nord, nici de Statul Islamic, nici măcar de Mama Rusie. Nu este vorba nici despre masoni, Biserica Catolica,  sionişti, reptilieni şi alte trăsnăi din teoriile conspiraţiei. Vedem pe posturile TV un soi de justiţie. Cazuri de corupţie, trafic de influenţă, tot felul de ilegalităţi ai căror autori (prezumtivi) sunt cercetaţi, poate condamnaţi. Există şi un organism care se ocupă de acest lucru. Dar ce se întâmplă în cazul incompetenţei? Incompetenţa nu este ilegală. Lucrurile merg şnur în acest caz. Lipsa  de strategie decurge din lipsa de viziune, care, la rândul ei, decurge din lipsa de idealuri. Oamenii fără idealuri (idealurile nu se referă la realizări personale) sunt oameni morţi. Suntem conduşi de oameni morţi, carcase biologice funcţionând pe bază de impulsuri electromagnetice, umplute cu mici interese ridicate la rang de obiective strategice.  Morţii nu vor face nimic pentru că nu-şi pot imagina nimic mai mult decât propria lor experienţă

Dragă securistule,

Te cunosc de mult timp. M-ai vegheat încă de la concepţie. Mi-ai fost aproape şi ţi-am simţit ochiul vigilent în fiecare moment al vieţii mele, însă uneori situaţia ţi-a mai scăpat de sub control. Ţi-am simţit grija şi contribuţia la devenirea mea. Tu ai reuşit multe. Ai reuşit sa te strecori între soţ şi soţie, între frate si soră. Combini şi dezbini după bunul plac. Otrăveşti minţi şi suflete şi reuşeşti să-l faci şi pe un sfânt să se îndoiască de sine. Mi-ai fost coleg, învăţător, şef, amic, admirator, băgător în seamă, vecin, pisălog, hărţuitor. Ştiu ca nu ai vrut să-mi faci rău. Când eram mică, te interesau doar banii părinţilor mei. De asta de la 6 la 10 ani m-ai oprimat, m-ai descurajat, m-ai umilit şi ai pus graniţe creativităţii mele. De asta nu pedepseai pe copilul altui securist care aproape mă desfigurase. Tu ai fost permanent demonul care îmi descuraja părinţii. Tu le spuneai ca este o prostie să investească în proprii copii, lăsându-mă fără sprijin când aveam mai mare

Misconception, misunderstanding and mistrust in education

During the last 10 years I have observed a huge cultural difference in relation to education and its place in two parts of the world: India and the Western Europe. Whilst in India education is seen as a vehicle for the evolution of the individual and of society, in the western world, the younger generation feels oppressed by it. Romania is a special case, since we are in the Eastern Europe, and hasn’t yet recovered from 45 years of communism, so here we have a blend of everything. First of all, most of us don’t understand the meaning of the term holistically, and are usually only thinking about formal education: traditional school However, education starts in the first years of our lives, se soon as we begin to imitate our parent’s behaviour, language, or reactions. We learn how to talk, how to walk, how to eat and how to clean our bodies. We learn how to relate to other children or to the adults we meet. In life, actually nothing is taken for granted. As individuals, we are a product