Treceți la conținutul principal

Dialoguri lirice. Concert aniversar Liliana Dumitrache

Filarmonica „George Enescu” organizează miercuri, 28 octombrie 2015, ora 19.00, în Sala de concerte a Ateneului Român, un concert aniversar dedicat celor 35 de ani de activitate artistică a sopranei Liliana Dumitrache.  Alături de stele ale scenei lirice româneşti, vor evolua în acest concert absolvenţi ai clasei de canto şi elevi ai distinsei artiste. Din program, vor face parte lucrări de Johann Sebastian Bach, Georg Friedrich Händel, Wolfgang Amadeus Mozart, Gioachino Rossini, Johann Strauss, Charles Gounod, Jules Massenet, Giacomo Puccini, Richard Strauss, Dmitri Şostakovici, George Gershwin. Invitaţi: FELICIA FILIP (soprană), Mihaela Stanciu (soprană), Simona Neagu (soprană), Simonida Luţescu (soprană), Lăcrămioara Săndulache-Schuller (soprană), Vincenţiu Ţăranu (bariton), Ştefan Schuller (bas), Cleopatra David (soprană), Nicolae Simonov (tenor), TRIO MOZAIC (Oana Spânu Vişenescu – vioară, Emil Vişenescu – clarinet,  Diana Spânu-Dănilă – pian). La pian: Liana Mareş, Diana Spânu- Dănilă. Prezintă criticul muzical Grigore Constantinescu


Prim solistă a Operei Naţionale din Bucureşti până în anul 2004, Liliana Dumitrache şi-a început cariera artistică pe scena Operei din Braşov şi a continuat cu Teatrul de Operetă din Bucureşţi. În prezent este profesor la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti, Colegiul Naţional „Goerge Enescu” şi Facultatea de Muzică a Universităţii din Galaţi.
Grigore Constantinescu scria în paginile revistei Actualitatea Muzicală: „O voce care exprimă sentimentul şi impune performanţa, un talent scenic mult apreciat de colegi şi spectatori, o gândire capabilă a impune personaje, roluri şi strategii stilistice, iată cum putem caracteriza oferta vocaţiei ilustrate de această excelentă muziciană.”
Liliana Dumitrache a fost laureată a mai multor competiţii internaţionale, precum: s-Hertogenbosch (Olanda, 1981), Viena (1985), Festivalul „Maria Bieşu” (Chişinău, 1997), Trofeul de aur la Festivalul Primăverii, Phenian, Coreea de Nord (1999). Paleta rolurilor se întinde de la repertoriul clasic, la cel romantic, verist şi modern. Putem menţiona:  Mozart – Cosi fan tutte, Don Giovanni, Flautul fermecat, Rossini – Bărbierul din Sevilla, Bellini – Norma, Donizetti – Elixirul dragostei, Verdi – Traviata, Aida, Nabucco, Puccini – La Boheme, Madama Butterfly, Gianni Schicchi, Offenbach – Povestirile lui Hoffmann, Gounod – Faust, Bizet – Carmen, Leoncavallo – Paiaţe. Creaţia românească a fost abordată de asemenea de sorpana Liliana Dumitrache, lucrări ale compozitorilor I. Mureşianu. G. Stephănescu, Paul Constantinescu, Doru Popovici sau Sorin Lerescu bucurându-se de interpretări remarcabile. A realizat turnee importante în Olanda (Amsterdam, Haga, Roterdam, Horn, Hilversum, Maastricht, etc..), Belgia (Anvers, Leuven, etc..), Franţa (Strassbourg, Grenoble, Tarascon, etc..), Elveţia (Schaffhausen, Zurrich, Lausanne, Geneva), Marea Britanie (Londra, Sunderland, Rochester, Oxford, Bristol, Edinburgh), Italia (Florenţa, Padova, Roma). A colaborat cu prestigioşi  solişti, dirijori şi regizori, dintre care: Elena Cernei, Angela Gheorghiu, Leontina Văduva, Mihaela Agachi, David Ohanesian, Nicolae Herlea, Octavian Naghiu, Ludovic Spiess, Mihai Munteanu (Chişinău), Emil Gherman, Ionel Pantea, Florin Diaconescu, Ionel Voineag, Dorin Teodorescu, Vladimir Piafko (Moscova), Kamen Tchanev (Sofia), Angello Donatti, Mario Malagnini (Italia), Agnes Baltza etc.
Biletele se pot cumpăra de la Casa de bilete a Ateneului Român, str. Esarcu nr. 5. Program: marţi – vineri: 12.00 – 19.00; sambătă – duminică: 16:00 – 19:00 Telefon: 021.315.68.75
Rezervări la http://fge.org.ro



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Serghei Rahmaninov: Vecerniile Op. 37

Creaţia religioasă a lui Serghei Rahmaninov cuprinde Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur Op. 31 şi Vecerniile Op. 37, mărturii ale legăturii spirituale a compozitorului cu tradiţia ortodoxă rusă. Vecerniile sunt scrise în contextul obligaţiilor profesionale pe care Rahmaninov le avea în calitate de inspector  de muzică la Liceul nobiliar pentru fete din Moscova, poziţie în care trebuia să organizeze de evenimente muzicale pentru susţinerea materială a armatei ruse. Lucrarea fructifică cercetările realizate de compozitor sub îndrumarea lui Stepan Smolensky (căruia i-a şi dedicat acest opus), a manuscriselor de muzica religioasă rusească din secolele al X-lea, al XI-lea. Aceste cercetări se înscriu într-un curent de explorare a muzicii sacre ruse iniţiat de Ceaikovski. Vecerniile (de fapt muzica pentru Vecernie şi Utrenie ) au fost compuse în 1915 şi definitivate în doar două săptămâni, primind recunoaşterea criticilor şi a publicului şi, spre deosebire de Liturghie, acceptate

Dragă securistule,

Te cunosc de mult timp. M-ai vegheat încă de la concepţie. Mi-ai fost aproape şi ţi-am simţit ochiul vigilent în fiecare moment al vieţii mele, însă uneori situaţia ţi-a mai scăpat de sub control. Ţi-am simţit grija şi contribuţia la devenirea mea. Tu ai reuşit multe. Ai reuşit sa te strecori între soţ şi soţie, între frate si soră. Combini şi dezbini după bunul plac. Otrăveşti minţi şi suflete şi reuşeşti să-l faci şi pe un sfânt să se îndoiască de sine. Mi-ai fost coleg, învăţător, şef, amic, admirator, băgător în seamă, vecin, pisălog, hărţuitor. Ştiu ca nu ai vrut să-mi faci rău. Când eram mică, te interesau doar banii părinţilor mei. De asta de la 6 la 10 ani m-ai oprimat, m-ai descurajat, m-ai umilit şi ai pus graniţe creativităţii mele. De asta nu pedepseai pe copilul altui securist care aproape mă desfigurase. Tu ai fost permanent demonul care îmi descuraja părinţii. Tu le spuneai ca este o prostie să investească în proprii copii, lăsându-mă fără sprijin când aveam mai mare

Dictatura morţii

Nu, nu este vorba de Coreea de Nord, nici de Statul Islamic, nici măcar de Mama Rusie. Nu este vorba nici despre masoni, Biserica Catolica,  sionişti, reptilieni şi alte trăsnăi din teoriile conspiraţiei. Vedem pe posturile TV un soi de justiţie. Cazuri de corupţie, trafic de influenţă, tot felul de ilegalităţi ai căror autori (prezumtivi) sunt cercetaţi, poate condamnaţi. Există şi un organism care se ocupă de acest lucru. Dar ce se întâmplă în cazul incompetenţei? Incompetenţa nu este ilegală. Lucrurile merg şnur în acest caz. Lipsa  de strategie decurge din lipsa de viziune, care, la rândul ei, decurge din lipsa de idealuri. Oamenii fără idealuri (idealurile nu se referă la realizări personale) sunt oameni morţi. Suntem conduşi de oameni morţi, carcase biologice funcţionând pe bază de impulsuri electromagnetice, umplute cu mici interese ridicate la rang de obiective strategice.  Morţii nu vor face nimic pentru că nu-şi pot imagina nimic mai mult decât propria lor experienţă