Treceți la conținutul principal

Concert aniversar Sangit Chamber Ensemble

Filarmonica „George Enescu” organizează duminică, 14 decembrie ora 19.00, în Sala Mică a Ateneului Român, un concert cameral susţinut de Sangit Chamber Ensemble, la împlinirea a 6 ani de la debut.  În program, lucrări de: C. Franck, A. Vivaldi J.-Ph. Rameau, J. Strauss II, M. Reger, V. Vavilov, I. Pleyel, D. Stoenescu, G. Fr. Händel.

Ansamblul alcătuit din Anne Marie Ene (vioară), Cleopatra David (soprană), Avadhut Kasinadhuni (vioară), Magdalena Serafim (violoncel), Cătălin Ene (pian) în va avea ca invitat invitat pe pianistul şi compozitorul Dan Stoenescu.
Sangit Chamber Ensemble a debutat în decembrie 2008 cu prima audiţie în România a lucrării Gloria in excelsis Deo de G. Fr. Händel. Termenul Sangit înseamnă „muzică” în limba sanscrită. Deşi relaţionarea muzicii de cameră europene cu spiritualitatea indiană ar putea părea improprie, există o explicaţie simplă pentru aceasta: muzica este inspirată de Spirit (Atma în sanskrită), iar expresia sa este universală. Sangit Chamber Ensemble îşi propune să meargă dincolo de dimensiunea estetică a muzicii către cea spirituală. Repertoriul conţinea la început lucrări clasice şi baroce, însă datorită cunoaşterii şi experienţei pe care soliştii  le au în domeniul muzicii clasice indiene, concertele includ acum şi această străveche artă.

De la „Iarna” de Vivaldi la colinde de Crăciun

Programul concertului din 14 decembrie este dedicat Sărbătorilor de iarnă şi cuprinde, pe lângă piese sacre, cantata Diane et Actéon de J. Ph Pameau, la  comemorarea celor 250 de ani de la moartea compozitorului. Concertului pentru vioară Iarna de Vivaldi i se vor alătura colinde româneşti şi cântece tradiţionale de Crăciun din repertoriul internaţional în aranjamentul compozitorului Dan Stoenescu.


Biletele se pot procura de la Casa de bilete a Ateneului Român. Tel. 0213156875
Rezervari la http://fge.org.ro

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Eveniment muzical şi editorial: lansarea partiturii „Pomenire. Un Recviem Românesc” de Ştefan Niculescu

A XVII-a ediţie a Săptămânii Muzicii Contemporane a constituit prilejul lansării partiturii „Pomenire. Un recviem românesc” aparţinând compozitorului şi academicianului Ştefan Niculescu în foyerul sălii de concerte a Societăţii Române de Radiodifuziune, eveniment urmat de audiţia lucrării în interpretarea Orchestrei Naţionale Radio, a Corului Academic Radio (condus de Dan Mihai Goia) şi a basului Pompei Hărăşteanu sub bagheta tânărului dirijor Tiberiu Soare. Realizată în condiţii grafice deosebite într-o veritabilă ediţie de lux, lucrarea a fost întâmpinată cu entuziasm de colegii de breaslă ai autorului, aceştia salutând iniţiativa Editurii Academiei Române pentru care tipărirea partiturii reprezintă o premieră. La lansare au luat cuvântul autorul, compozitorii Liviu Dănceanu, Dan Dediu, muzicologii Despina Petecel Theodoru şi Laura Manolache precum şi dirijorii Horia Andreescu, Tiberiu Soare şi Dan Mihai Goia, aceştia fiind implicaţi direct în realizarea actului artistic. Compozito

La Serva Padrona joacă în deplasare la Craiova

Sâmbătă, 14 octombrie, la ora 19.00 spectacolul independent de operă La Serva Padrona se va juca pe scena Cercului Militar din Craiova în cadrul Festivalului Internațional Elena Teodorini organizat de Opera Română Craiova.   Nu am apucat în nici o postare din social media să mulțumesc acestei instituții pentru invitație și pentru întreg sprijinul pe care ni-l oferă pentru ca spectacolul să se desfășoare cu succes, dar o fac acum. Între timp, am acordat un interviu telefonic domnului Florin Firu pentru Radio România Acrualități, așa cum a făcut și regizorul spectacolului, Alexandru Pătrașcu aici . Deci jucăm în deplasare, iar scorul interviurilor este 1:1  Mai sunt încă bilete și se pot achiziționa online aici:  https://iticket.ro/event/ticket/la-serva-padrona Transcriu în următoarele rânduri gândurile împărtășite cu ascultătorii Radio România Actualități Radio România Actualități:  Festivalul internațional “Elena Teodorini”, organizat de Opera Română Craiova, propune sâmbăta viitoare,

Serghei Rahmaninov: Vecerniile Op. 37

Creaţia religioasă a lui Serghei Rahmaninov cuprinde Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur Op. 31 şi Vecerniile Op. 37, mărturii ale legăturii spirituale a compozitorului cu tradiţia ortodoxă rusă. Vecerniile sunt scrise în contextul obligaţiilor profesionale pe care Rahmaninov le avea în calitate de inspector  de muzică la Liceul nobiliar pentru fete din Moscova, poziţie în care trebuia să organizeze de evenimente muzicale pentru susţinerea materială a armatei ruse. Lucrarea fructifică cercetările realizate de compozitor sub îndrumarea lui Stepan Smolensky (căruia i-a şi dedicat acest opus), a manuscriselor de muzica religioasă rusească din secolele al X-lea, al XI-lea. Aceste cercetări se înscriu într-un curent de explorare a muzicii sacre ruse iniţiat de Ceaikovski. Vecerniile (de fapt muzica pentru Vecernie şi Utrenie ) au fost compuse în 1915 şi definitivate în doar două săptămâni, primind recunoaşterea criticilor şi a publicului şi, spre deosebire de Liturghie, acceptate