Treceți la conținutul principal

Soprana Cleopatra David – artist în rezidență la Summitul European Regions for Smart Communities :: nirmal-art.com

Soprana Cleopatra David – artist în rezidență la Summitul European Regions for Smart Communities :: nirmal-art.com

 

Soprana Cleopatra David – artist în rezidență la Summitul European Regions for Smart Communities

 

 

Summitul European Regions for Smart Communities se desfășoară în perioada 3 – 9 mai 2021 și constă dintr-o serie de dezbateri, prezentări și concerte online și live, podcasturi și evenimente de networking.  Summitul are loc în format hybrid în Évora (Alentejo, Portugal) în cadrul Președionției portugheze a ConsiliuluiUniunii Europene.

Summitul dezbate realizările proiectului Smart Communities și creează oportunități pentru coperare reciprocă, adunând împreună lideri regionali din toată Europa. Printre invitații acestui summit se numără Apostolos Tzitzikostas, Președinte al Comitetului European al Regiunilor, E.S. Luminița Odobescu, Ambasador, Reprezentant Permanent al României la Uniunea Europeană, Barbara Stacher, Direcția generală de cultură și educație din cadrul Comisiei Europene etc.

Manifestările culturale includ recitaluri și concerte ale artiștilor rezidenți ai proiectului European EUbyLakes, care s-a desfășurat în perioada 9 mai – 6 iunie 2020.  Soprana Cleopatra David a fost unul dintre rezidenții proiectului EUbyLakes, unde a obținut Premiul I.

Recitalul sopranei românce acompaniată de pianistul Ieronim Buga a avut loc în regim de streaming în data de 5 mai 2021 la ora 20.00, ora României.

Evenimentele sunt transmise live pe

https://www.youtube.com/channel/UCv4MX6fMQcbvZ9Vq7eyUSVA

Detalii http://www.eu-smart.community/

 

Muzician, eseist, Cleopatra David a obţinut titlul de Doctor cu o lucrare despre compozitori ai secolului XX inspiraţi de cultura şi muzica indiană. A făcut un stagiu de cercetare în India, unde a studiat muzică clasică indiană, stilul Carnatic. Activitatea sa profesională se desfăşoară în domeniul criticii muzicale dar şi al interpretării muzicii de cameră și de operă. A cântat și susținut masterclassuri în România, Italia, Finlanda, Armenia și India. A organizat proiectele: Turneul Național Comorile Persiei, anul Tagore. 100 de ani de la decernarea Premiului Nobel, Stagiunea de concerte Sangit Chamber Ensemble 2013- 2019, Glorie Mamei - 2015, Festivalul Primăvara Spiritului 2016-2019 , coorganizator pentru Atelier de meditaţie la Biblioteca Metropolitană, şi Junge Talent Masterclass, 2016 împreună cu Los Angeles – Moscow Music School şi Austrian Imperial Arts.

Ieronim Buga este absolventul Academiei de muzică Bucuresti, secţia Dirijat Cor Academic şi secţia Pian. Din 1994, este angajat ca artist liric şi artist instrumentist în cadrul mai multor instituţii culturale bucureştene, Filarmonica "George Enescu", Orchestra Naţională Radio, Corul Naţional de Camera "Madrigal". A participat la numeroase turnee în Spania, Germania, Danemarca, Elveţia. Are o bogată activitate de pianist acompaniator şi este membru al mai multor ansambluri camerale.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Serghei Rahmaninov: Vecerniile Op. 37

Creaţia religioasă a lui Serghei Rahmaninov cuprinde Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur Op. 31 şi Vecerniile Op. 37, mărturii ale legăturii spirituale a compozitorului cu tradiţia ortodoxă rusă. Vecerniile sunt scrise în contextul obligaţiilor profesionale pe care Rahmaninov le avea în calitate de inspector  de muzică la Liceul nobiliar pentru fete din Moscova, poziţie în care trebuia să organizeze de evenimente muzicale pentru susţinerea materială a armatei ruse. Lucrarea fructifică cercetările realizate de compozitor sub îndrumarea lui Stepan Smolensky (căruia i-a şi dedicat acest opus), a manuscriselor de muzica religioasă rusească din secolele al X-lea, al XI-lea. Aceste cercetări se înscriu într-un curent de explorare a muzicii sacre ruse iniţiat de Ceaikovski. Vecerniile (de fapt muzica pentru Vecernie şi Utrenie ) au fost compuse în 1915 şi definitivate în doar două săptămâni, primind recunoaşterea criticilor şi a publicului şi, spre deosebire de Liturghie, acceptate

Dragă securistule,

Te cunosc de mult timp. M-ai vegheat încă de la concepţie. Mi-ai fost aproape şi ţi-am simţit ochiul vigilent în fiecare moment al vieţii mele, însă uneori situaţia ţi-a mai scăpat de sub control. Ţi-am simţit grija şi contribuţia la devenirea mea. Tu ai reuşit multe. Ai reuşit sa te strecori între soţ şi soţie, între frate si soră. Combini şi dezbini după bunul plac. Otrăveşti minţi şi suflete şi reuşeşti să-l faci şi pe un sfânt să se îndoiască de sine. Mi-ai fost coleg, învăţător, şef, amic, admirator, băgător în seamă, vecin, pisălog, hărţuitor. Ştiu ca nu ai vrut să-mi faci rău. Când eram mică, te interesau doar banii părinţilor mei. De asta de la 6 la 10 ani m-ai oprimat, m-ai descurajat, m-ai umilit şi ai pus graniţe creativităţii mele. De asta nu pedepseai pe copilul altui securist care aproape mă desfigurase. Tu ai fost permanent demonul care îmi descuraja părinţii. Tu le spuneai ca este o prostie să investească în proprii copii, lăsându-mă fără sprijin când aveam mai mare

Dictatura morţii

Nu, nu este vorba de Coreea de Nord, nici de Statul Islamic, nici măcar de Mama Rusie. Nu este vorba nici despre masoni, Biserica Catolica,  sionişti, reptilieni şi alte trăsnăi din teoriile conspiraţiei. Vedem pe posturile TV un soi de justiţie. Cazuri de corupţie, trafic de influenţă, tot felul de ilegalităţi ai căror autori (prezumtivi) sunt cercetaţi, poate condamnaţi. Există şi un organism care se ocupă de acest lucru. Dar ce se întâmplă în cazul incompetenţei? Incompetenţa nu este ilegală. Lucrurile merg şnur în acest caz. Lipsa  de strategie decurge din lipsa de viziune, care, la rândul ei, decurge din lipsa de idealuri. Oamenii fără idealuri (idealurile nu se referă la realizări personale) sunt oameni morţi. Suntem conduşi de oameni morţi, carcase biologice funcţionând pe bază de impulsuri electromagnetice, umplute cu mici interese ridicate la rang de obiective strategice.  Morţii nu vor face nimic pentru că nu-şi pot imagina nimic mai mult decât propria lor experienţă