Treceți la conținutul principal

Festivalul Primăvara Spiritului – ediția a doua, dedicat Zilei Shri Mataji Nirmala Devi


Festivalul Primăvara Spiritului va debuta marți, 21 martie 2017, la  ora 18:00, la Palațul Șuțu (Muzeul Municipiului București) cu un concert omagial dedicat Maestrului Spiritual Shri Mataji Nirmala Devi.
 Din program vor face parte Sonate de D. Scarlatti, Primăvara de Vivaldi, Capricii de Paganini fascinantele ragasuri indiene, Experimentul Realizării Sinelui și proiecţii de film. Festivalul va mai conține workshopuri și meditații începând de miercuri, 22 martie 2017, ora 18.00 la Biblioteca Metropolitană din București
Interpretează:  Cristina Popescu-Stănești –pian
                       Anne Marie Ene – vioară, vioară indiană
                       Avadhut Kasinashuni – vioară, tabla

Adresa: Muzeul Municipiului București (Palațul Șuțu), Bd. N. Bălcescu, Nr. 2 (Universitate)
Intrarea este liberă.


"Kundalini a fost descrisăcu mii de ani în urmă, însă acum a venit timpul să vedeți cum se manifestă la nivelul maselor de oameni. Şiaceasta este posibil pentru că a venit timpul înfloririi. La început, arborele are doar una sau două flori. Dar când este vremea să înflorească, bobocii se preschimbăîn mii de flori. Acum este momentul." Shri Mataji Nirmala Devi

Începând din anul 1970, Shri Mataji Nirmala Devi a călătorit în întreaga lume pentru a da Realizarea Sinelui tuturor oamenilor, indiferent de naţionalitate, rasă, religie sau condiţie socială. Shri Mataji este prima, unica şi singura personalitate în istoria umanităţii, care a oferit Realizarea Sinelui în masă prin metoda Sahaja Yoga, revelată de Sfinţia Sa. Astfel, timp de 40 de ani, a susţinut nenumărate conferinţe publice, oferite tuturor oamenilor în mod gratuit. De învăţăturile sale au beneficiat sute de mii de oameni de pe tot globul, aceştia obţinând iluminarea fiinţei interioare şi ascensiunea spirituală completă. Căutătorii adevărului şi-au îmbunătăţit, prin practica metodei Sahaja Yoga,  starea de sănătate fizică, mentală şi emoţională şi au obţinut echilibrul interior.

Kundalini, energia primordiala de natură maternă, aflată la baza coloanei vertebrale în osul sacru, se trezeşte in mod spontan în timpul experienţei Realizării Sinelui. Shri Mataji a susţinut ca aceasta trezire este un proces viu şi spontan şi un drept înnăscut, care nu poate fi cumpărat. Toate sesiunile de Sahaja Yoga sunt absolut gratuite şi sunt susţinute de voluntari locali din întreaga lume, în peste de 100 de ţări. Shri Mataji şi-a dedicat viaţa umanităţii, a întemeiat organizaţii nonguvernamentale pentru mame sărace şi copii orfani, şcoli internaţionale cu o complexa programă holistică. Totodată, a fondat centre de sănătate şi de cercetare în domeniul sănătăţii, în care se folosesc şi sunt oferite tratamente gratuite prin metoda Sahaja Yoga, precum  şi o Academie de Artă care  revitalizează si reînsufleţeşte aptitudinile pentru muzică, dans şi artele plastice.În tot acest timp, Realizarea Sinelui şi practica Sahaja Yoga au transformat pas cu pas vieţile oamenilor la nivel global. În onoarea Sfinţiei Sale şi a muncii sale nobile, dorim sa declaram ziua de 21 Martie, ziua sa de nastere, „ Ziua Internaţionala Shri Mataji Nirmala Devi”:

Cu această ocazie, publicul este invitat în data de 21 martie 2016, la un program în care să experimenteze bucuria Realizării Sinelui.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Eveniment muzical şi editorial: lansarea partiturii „Pomenire. Un Recviem Românesc” de Ştefan Niculescu

A XVII-a ediţie a Săptămânii Muzicii Contemporane a constituit prilejul lansării partiturii „Pomenire. Un recviem românesc” aparţinând compozitorului şi academicianului Ştefan Niculescu în foyerul sălii de concerte a Societăţii Române de Radiodifuziune, eveniment urmat de audiţia lucrării în interpretarea Orchestrei Naţionale Radio, a Corului Academic Radio (condus de Dan Mihai Goia) şi a basului Pompei Hărăşteanu sub bagheta tânărului dirijor Tiberiu Soare. Realizată în condiţii grafice deosebite într-o veritabilă ediţie de lux, lucrarea a fost întâmpinată cu entuziasm de colegii de breaslă ai autorului, aceştia salutând iniţiativa Editurii Academiei Române pentru care tipărirea partiturii reprezintă o premieră. La lansare au luat cuvântul autorul, compozitorii Liviu Dănceanu, Dan Dediu, muzicologii Despina Petecel Theodoru şi Laura Manolache precum şi dirijorii Horia Andreescu, Tiberiu Soare şi Dan Mihai Goia, aceştia fiind implicaţi direct în realizarea actului artistic. Compozito

La Serva Padrona joacă în deplasare la Craiova

Sâmbătă, 14 octombrie, la ora 19.00 spectacolul independent de operă La Serva Padrona se va juca pe scena Cercului Militar din Craiova în cadrul Festivalului Internațional Elena Teodorini organizat de Opera Română Craiova.   Nu am apucat în nici o postare din social media să mulțumesc acestei instituții pentru invitație și pentru întreg sprijinul pe care ni-l oferă pentru ca spectacolul să se desfășoare cu succes, dar o fac acum. Între timp, am acordat un interviu telefonic domnului Florin Firu pentru Radio România Acrualități, așa cum a făcut și regizorul spectacolului, Alexandru Pătrașcu aici . Deci jucăm în deplasare, iar scorul interviurilor este 1:1  Mai sunt încă bilete și se pot achiziționa online aici:  https://iticket.ro/event/ticket/la-serva-padrona Transcriu în următoarele rânduri gândurile împărtășite cu ascultătorii Radio România Actualități Radio România Actualități:  Festivalul internațional “Elena Teodorini”, organizat de Opera Română Craiova, propune sâmbăta viitoare,

Serghei Rahmaninov: Vecerniile Op. 37

Creaţia religioasă a lui Serghei Rahmaninov cuprinde Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur Op. 31 şi Vecerniile Op. 37, mărturii ale legăturii spirituale a compozitorului cu tradiţia ortodoxă rusă. Vecerniile sunt scrise în contextul obligaţiilor profesionale pe care Rahmaninov le avea în calitate de inspector  de muzică la Liceul nobiliar pentru fete din Moscova, poziţie în care trebuia să organizeze de evenimente muzicale pentru susţinerea materială a armatei ruse. Lucrarea fructifică cercetările realizate de compozitor sub îndrumarea lui Stepan Smolensky (căruia i-a şi dedicat acest opus), a manuscriselor de muzica religioasă rusească din secolele al X-lea, al XI-lea. Aceste cercetări se înscriu într-un curent de explorare a muzicii sacre ruse iniţiat de Ceaikovski. Vecerniile (de fapt muzica pentru Vecernie şi Utrenie ) au fost compuse în 1915 şi definitivate în doar două săptămâni, primind recunoaşterea criticilor şi a publicului şi, spre deosebire de Liturghie, acceptate