Treceți la conținutul principal

Muzica spiritului cu Sangit Chamber Ensemble



Universitatea Populară “Ioan C. Dalles” organizeazăDuminică, 14 martie 2013, ora 18.00,  la Sala din Bd. Nicolae Bălcescu nr. 18
concertul-conferinţă susţinut de Sangit Chamber Ensemble pe tema “Europa şi India”.

Concertul are loc cu ocazia împlinirii a 90 de ani de la naşterea S.S. Shri Mataji Nirmala Devi şi a 100 de ani de la decernarea Premiului Nobel pentru Literatură poetului indian Rabindranath Tagore.
Sangit Chamber Ensemble va susţine dumincă, 14 aprilie 2013, ora 18.00 concertul-conferinţă (concert meditativ) “Paralele culturale: Europa şi India. Muzica Spiritului” la Sala Dalles din Bucureşti. Programul va conţine lucrări de J. Ph. Rameau, J. S. Bach, A. Vivaldi, G. Fr. Händel, Fr. Schubert, precum şi muzică clasică indiană, genurile raga, bhajan si kriti.



Interpretează:
Anne Marie Ene – vioară
Cleopatra David – soprană
Miron Vasilescu – pian
Avadhut Kasinadhuni- tabla

Prezintă: Dr. Cleopatra David. Coordonator proiect: Anne Marie Ene
Termenul “Sangit” înseamnă “muzică” in limba sanskrită. Deşi relaţionarea muzicii de cameră europene cu spiritualitatea indiana ar putea părea improprie, există o explicatie simplă pentru aceasta: muzica vine din spirit (Atma în sanskrită), iar spiritul este universal. Sangit Chamber Ensemblenu practică arta muzicii doar pentru valoarea sa estetica, ci mai ales pentru pentru cea spirituală. Scopul este obţinerea Realizarii Sinelui prin metoda Sahaja Yoga creata de Shri Mataji Nirmala Devi ţi experimentarea vibratiilor muzicii.


Ansamblul a început activitatea ca trio, avand in repertoriu lucrari clasice si baroce. Datorita cunoaşterii şi experienţei in domeniul muzicii clasice indiene a violonistei Anne Marie Ene, concertele includ acum şi această străveche artă

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Eveniment muzical şi editorial: lansarea partiturii „Pomenire. Un Recviem Românesc” de Ştefan Niculescu

A XVII-a ediţie a Săptămânii Muzicii Contemporane a constituit prilejul lansării partiturii „Pomenire. Un recviem românesc” aparţinând compozitorului şi academicianului Ştefan Niculescu în foyerul sălii de concerte a Societăţii Române de Radiodifuziune, eveniment urmat de audiţia lucrării în interpretarea Orchestrei Naţionale Radio, a Corului Academic Radio (condus de Dan Mihai Goia) şi a basului Pompei Hărăşteanu sub bagheta tânărului dirijor Tiberiu Soare. Realizată în condiţii grafice deosebite într-o veritabilă ediţie de lux, lucrarea a fost întâmpinată cu entuziasm de colegii de breaslă ai autorului, aceştia salutând iniţiativa Editurii Academiei Române pentru care tipărirea partiturii reprezintă o premieră. La lansare au luat cuvântul autorul, compozitorii Liviu Dănceanu, Dan Dediu, muzicologii Despina Petecel Theodoru şi Laura Manolache precum şi dirijorii Horia Andreescu, Tiberiu Soare şi Dan Mihai Goia, aceştia fiind implicaţi direct în realizarea actului artistic. Compozito

La Serva Padrona joacă în deplasare la Craiova

Sâmbătă, 14 octombrie, la ora 19.00 spectacolul independent de operă La Serva Padrona se va juca pe scena Cercului Militar din Craiova în cadrul Festivalului Internațional Elena Teodorini organizat de Opera Română Craiova.   Nu am apucat în nici o postare din social media să mulțumesc acestei instituții pentru invitație și pentru întreg sprijinul pe care ni-l oferă pentru ca spectacolul să se desfășoare cu succes, dar o fac acum. Între timp, am acordat un interviu telefonic domnului Florin Firu pentru Radio România Acrualități, așa cum a făcut și regizorul spectacolului, Alexandru Pătrașcu aici . Deci jucăm în deplasare, iar scorul interviurilor este 1:1  Mai sunt încă bilete și se pot achiziționa online aici:  https://iticket.ro/event/ticket/la-serva-padrona Transcriu în următoarele rânduri gândurile împărtășite cu ascultătorii Radio România Actualități Radio România Actualități:  Festivalul internațional “Elena Teodorini”, organizat de Opera Română Craiova, propune sâmbăta viitoare,

Serghei Rahmaninov: Vecerniile Op. 37

Creaţia religioasă a lui Serghei Rahmaninov cuprinde Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur Op. 31 şi Vecerniile Op. 37, mărturii ale legăturii spirituale a compozitorului cu tradiţia ortodoxă rusă. Vecerniile sunt scrise în contextul obligaţiilor profesionale pe care Rahmaninov le avea în calitate de inspector  de muzică la Liceul nobiliar pentru fete din Moscova, poziţie în care trebuia să organizeze de evenimente muzicale pentru susţinerea materială a armatei ruse. Lucrarea fructifică cercetările realizate de compozitor sub îndrumarea lui Stepan Smolensky (căruia i-a şi dedicat acest opus), a manuscriselor de muzica religioasă rusească din secolele al X-lea, al XI-lea. Aceste cercetări se înscriu într-un curent de explorare a muzicii sacre ruse iniţiat de Ceaikovski. Vecerniile (de fapt muzica pentru Vecernie şi Utrenie ) au fost compuse în 1915 şi definitivate în doar două săptămâni, primind recunoaşterea criticilor şi a publicului şi, spre deosebire de Liturghie, acceptate